Test: Vilken fantasyförfattare är du?

Om sf och fantasy

Inläggav Merry » lör 20 jun 2009, 12:43

Philip Pullman

You are also a lot like Tove Jansson.

If you want something some action, try Gene Wolfe.

If you'd like a challenge, try your exact opposite, J R R Tolkien.

Jag är inte så förtjust i att läsa Pullman, men kan definitivt identifiera mig med vad han försöker göra. Tove Jansson är en klar favorit. Jag befinner mig definitivt långt ifrån Tolkiens världsuppfattning, så jag kan nog hålla med om den också.

13 on High-Brow, 11 on Violent, 19 on Experimental, 25 on Cynical - jag kan nog hålla med om Experimental. Misstänker att Violent beror på att jag helst ville titta på kick-boxning - men allvarligt talat, vem vill inte det givet utbudet i frågan? ;)
Merry
Fan

Inläggav Sheriffen » lör 20 jun 2009, 13:18

Merry skrev:Philip Pullman

You are also a lot like Tove Jansson.

If you want something some action, try Gene Wolfe.

If you'd like a challenge, try your exact opposite, J R R Tolkien.

Jag är inte så förtjust i att läsa Pullman, men kan definitivt identifiera mig med vad han försöker göra. Tove Jansson är en klar favorit. Jag befinner mig definitivt långt ifrån Tolkiens världsuppfattning, så jag kan nog hålla med om den också.

13 on High-Brow, 11 on Violent, 19 on Experimental, 25 on Cynical - jag kan nog hålla med om Experimental. Misstänker att Violent beror på att jag helst ville titta på kick-boxning - men allvarligt talat, vem vill inte det givet utbudet i frågan? ;)

Och jag som skulle skicka gatugänget till akuten på en sex månaders semester fick bara poäng 1 på violent.

Något skumt är det.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav ÄlveKatt » tor 09 jul 2009, 00:28

Philip Pullman - jag hade tänkt läsa klart den första boken, men det blir visst aldrig av.

21 High-Brow, -27 Violent, 25 Experimental and 11 Cynical! - Är jag verkligen den med minst våldsamma tendenser på forumet? Läbbigt...

You are also a lot like Tove Jansson. - Woot, har inte läst, men var det inte hon som skrev om Mumintrollen? Måste kolla upp.

If you want something some action, try Gene Wolfe. - Gillade det jag läst av honom.

If you'd like a challenge, try your exact opposite, J R R Tolkien. - Klockrent, jag har aldrig orkat igenom hans böcker...
ÄlveKatt
WAHF

Re: Test: Vilken fantasyförfattare är du?

Inläggav ptr » ons 12 jan 2011, 09:42

-
Senast redigerad av ptr fre 04 sep 2015, 07:29, redigerad totalt 1 gång.
ptr
LoC-skribent

Inläggav lisaamr » ons 30 nov 2011, 21:18

Jag blev Robert Jordan. Är det bra eller dåligt?

Lisa Rodebrand
lisaamr

Inläggav Sheriffen » ons 30 nov 2011, 21:29

Det, Lisa, är ... hm, inte så bra.

Men däremot är det bra att du är med och pratar här på forumet!

Det gläder mig att du hittade hit tack vare min blänkare på Fanaclistan och tack själv!

Kör hårt,
Bellis
Sheriffen
BNF

Inläggav Rymd-Olov » tor 01 dec 2011, 08:40

lisaamr skrev:Jag blev Robert Jordan. Är det bra eller dåligt?

Lisa Rodebrand

Det beror på. Har du någonsin längtat efter att vara en kick-ass magiker i en värld där bara kvinnor kan hantera magi och alla män som använder magi måste jagas, fångas och låsas in?
/Olov L

Blogg av det bredare slaget där temat är sf, fantasy och skräck: http://drommarnasberg.wordpress.com
Rymd-Olov
Letterhack

Föregående

Återgå till Litteratur