Bra fantasy från 2012?

Om sf och fantasy

Bra fantasy från 2012?

Inläggav Martin Andersson » sön 30 dec 2012, 00:13

Eftersom jag ska iväg på World Fantasy Convention i Brighton får jag vara med och nominera till 2013 års World Fantasy Award. Problemet är dock att jag av utrymmesskäl mest köper pocketböcker och därför ständigt är ett år efter allt det nya.

Därför undrar jag: Kan någon rekommendera bra fantasy -- romaner, noveller, samlingar -- från 2012 som jag borde titta lite närmare på? (Jag har redan fått ihop fem kandidater till Life Achievement Award på egen hand.)
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos
Martin Andersson
Letterhack

Re: Bra fantasy från 2012?

Inläggav centerwall » tor 17 jan 2013, 22:28

Railsea kan ju vara värd att nämna (fast man kan kanske argumentera för att det är lite som indikerar att den egentligen är sf). Släppte inte Graham Joyce något under förra året? Inte för att jag läste den, men jag är övertygad om att det är en bra bok. :)

Och så kom väl del trehundrasjuttio i Wheel of time? ;-)
centerwall
Letterhack

Re: Bra fantasy från 2012?

Inläggav Martin Andersson » tor 17 jan 2013, 22:50

centerwall skrev:Railsea kan ju vara värd att nämna (fast man kan kanske argumentera för att det är lite som indikerar att den egentligen är sf).

Borde hinna läsa den innan nomineringstiden går ut. Tack!

Släppte inte Graham Joyce något under förra året? Inte för att jag läste den, men jag är övertygad om att det är en bra bok. :)

Ingen aning -- ska kolla!

Och så kom väl del trehundrasjuttio i Wheel of time? ;-)

*spyr lite* Serien heter Waste of Time.
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos
Martin Andersson
Letterhack

Återgå till Litteratur