Nebula 2007

Om sf och fantasy

Nebula 2007

Inläggav Ben » fre 02 mar 2007, 07:58

SFWA publicerade på måndagen listan över årets Nebulakandidater och som vanligt har jag sammanställt det hela som en nyhetsnotis på Enhörningswebben. Klickar du dig dit hittar du länkar till alla de Nebulakandiderade verk som i år finns att läsa på webben.
Enhörningen, den där finlandssvenska fantastiktidskriften.
Ben
LoC-skribent

Re: Nebula 2007

Inläggav jophan » fre 02 mar 2007, 08:49

Ben skrev:Nebulakandiderade verk

Detta läste jag som Nebulakanderade... (och det borde nog ha stått Nebulanominerade).
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Re: Nebula 2007

Inläggav Ben » fre 02 mar 2007, 15:55

jophan skrev:Detta läste jag som Nebulakanderade

Överdragen med en nebulosa skulle kanske inte alls vara så illa. åtminstone skulle det se präktigt ut. :wink:
Ben
LoC-skribent

Inläggav Ben » mån 16 apr 2007, 18:33

(Egentligen vet jag inte hur god sed det är att föra reklam om ett annat forum i en dylik diskussion, men vi hör ju alla till samma stora fandomfamilj och dessutom prisade jag ju fandom.se:s forum på Enhörningens dito. Och Jophan &co. kan ju alltid stryka det här meddelandet ifall de tycker att jag trampat forumet på tårna. :) )

Jag har startat enslags Nebulabokcirkel på Enhörningens forum. Helt enkelt en diskussion om årets kandidater som man läst (t.ex alla noveller kan ju läsas på webben, så att komma åt texterna är inte alls omöjligt). Vill du delta i diskussionen är det bara att klicka fram till forumet (och registrera dig ifall du inte redan gjort det).
Ben
LoC-skribent

Inläggav jophan » mån 16 apr 2007, 18:43

Ben skrev:(Egentligen vet jag inte hur god sed det är att föra reklam om ett annat forum i en dylik diskussion, men vi hör ju alla till samma stora fandomfamilj

Det här är ju inte ett forum som tillhör någon speciell grupp eller tidskrift, det här är samlingsplatsen för hela den svenska fandomen - är det tänkt i alla fall - så det går precis hur bra som helst att göra reklam för andra fora.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav SlemmigTorskIBrödrost » tor 19 apr 2007, 07:02

Ben skrev:Jag har startat enslags Nebulabokcirkel på Enhörningens forum. Helt enkelt en diskussion om årets kandidater som man läst (t.ex alla noveller kan ju läsas på webben, <snip>

Länk?
SlemmigTorskIBrödrost

Inläggav SlemmigTorskIBrödrost » tor 19 apr 2007, 07:03

SlemmigTorskIBrödrost skrev:
Ben skrev:Jag har startat enslags Nebulabokcirkel på Enhörningens forum. Helt enkelt en diskussion om årets kandidater som man läst (t.ex alla noveller kan ju läsas på webben, <snip>

Länk till var man kan läsa novellerna?
SlemmigTorskIBrödrost

Inläggav jophan » tor 19 apr 2007, 07:55

Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Återgå till Litteratur