Meisha Merlin -- RIP

Om sf och fantasy

Meisha Merlin -- RIP

Inläggav Martin Andersson » tis 24 apr 2007, 17:52

Förlaget Meisha Merlin har kastat in handduken:

http://www.meishamerlin.com/meishamerlin.html

Så jäkla synd -- de släppte aldrig den tredje samlingsvolymen av John Morressys Kedrigern-böcker!
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos
Martin Andersson
Letterhack

Inläggav tompe » tor 26 apr 2007, 01:23

Så får de väl inte göra. Jag saknar ju några av deras utgåvor i bokserier.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav Martin Andersson » tor 26 apr 2007, 22:13

tompe skrev:Så får de väl inte göra. Jag saknar ju några av deras utgåvor i bokserier.

Ja, verkligen förbaskat trist. Den tredje Kedrigern-boken var dessutom planerad till 2004; jag hade förhandsbetalat den och allting (fick dock pengarna tillbaka), och sedan blev den uppskjuten gång på gång. Senast var det på grund av Morressys död. Nu får jag bara hoppas att något annat förlag tar upp stafettpinnen. Men för en serie där två delar av tre redan är släppta av andra...? Inte alltför troligt.
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos
Martin Andersson
Letterhack

Inläggav Sheriffen » fre 27 apr 2007, 05:45

Martin Andersson skrev:
tompe skrev:Så får de väl inte göra. Jag saknar ju några av deras utgåvor i bokserier.

Ja, verkligen förbaskat trist. Den tredje Kedrigern-boken var dessutom planerad till 2004; jag hade förhandsbetalat den och allting (fick dock pengarna tillbaka), och sedan blev den uppskjuten gång på gång. Senast var det på grund av Morressys död. Nu får jag bara hoppas att något annat förlag tar upp stafettpinnen. Men för en serie där två delar av tre redan är släppta av andra...? Inte alltför troligt.

Inte alldeles otroligt heller. Det nya förlaget skulle då förstås göra egna upplagor av de båda första böckerna och sedermera kanske utge trilogin i box eller något. Deras upplaga skulle ju snabbt bli den enda aktuella och därför säljande, dels för att det ursprungliga förlaget har lagts ned och dels för att den nya utgåvan är den enda kompletta. Jag känner inte till de här böckerna, men om de sålt något så när tror jag du kan hysa i alla fall visst hopp.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Martin Andersson » sön 29 apr 2007, 15:49

Sheriffen skrev:Inte alldeles otroligt heller. Det nya förlaget skulle då förstås göra egna upplagor av de båda första böckerna och sedermera kanske utge trilogin i box eller något. Deras upplaga skulle ju snabbt bli den enda aktuella och därför säljande, dels för att det ursprungliga förlaget har lagts ned och dels för att den nya utgåvan är den enda kompletta. Jag känner inte till de här böckerna, men om de sålt något så när tror jag du kan hysa i alla fall visst hopp.

Tack för de tröstande orden! Jag känner mig faktiskt lite lugnare. Jag tror mig veta att böckerna har sålt hyggligt, i alla fall, så förr eller senare plockar väl någon upp dem. Det är bara det att jag redan har väntat tre år längre än nödvändigt, eftersom del 3 skulle ha kommit 2004.

Kedrigern-böckerna är kanske inga mästerverk, men de är roliga och trivsamma och det finns sämre sätt att fördriva tiden med.
Martin Andersson
Letterhack

Återgå till Litteratur