Signerade böcker av svenska sf/fantasy-författare

Om sf och fantasy

Signerade böcker av svenska sf/fantasy-författare

Inläggav pinkunicorn » ons 20 jun 2007, 11:38

Med åren har det blivit så att jag har samlat på mig rätt många signerade böcker. Jag har (så vitt jag vet) minst en signerad bok av varje hedersgäst från de svenska kongresser jag varit på (med ett undantag - Jerry Pournelle). Samlingen uppgår idag till strax över 180 signerade böcker, fast då ingår även ett gäng böcker utanför sf/fantasy-genrerna.

Roligast tycker jag att det är med signerad sf/fantasy av svenska författare, och jag har försökt att fylla på den samlingen så gott det går, exempelvis genom att ta med mig böcker till kongresser där jag vet att en författare kommer att vara även om de inte är där som gäst.

Naturligtvis finns det fortfarande en del jag saknar, däremot. Om någon här äger signerade böcker de kan tänka sig att sälja av författare som jag inte redan har så är jag intresserad. Jag har inte någon komplett önskelista till hands nu, men grovt kan man säga att jag har de författare som varit på kongresser 1991 eller senare och saknar resten. Undantag från detta är Denis Lindbohm (där jag dock bara har en signerad ockultismbok (hans sista); det vore kul med en sf-titel) och Otto Witt(!).

Jag saknar däremot sådana namn som Sam J. Lundwall, Sture Lönnerstrand och Olof Möller.

Säg till (antingen som privat meddelande här eller till unicorn@lysator.liu.se) om du har något som kan vara intressant så lägger jag ett bud.
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Återgå till Litteratur