Det tidiga 90-talets fantasyutgivning i Sverige

Om sf och fantasy

Inläggav Martin Andersson » sön 08 jul 2007, 09:31

jason skrev:De få romaner som äventyrsspel gav ut och som jag köpte, tyckte jag bra om. Men jag tyckte nog allra bäst om soloäventyren. D v s ensamma vargen-böckerna med mera... Jag blev så snopen när de försvann. Jag trodde den typen av böcker var framtiden, men de blev bara en kortvarig fluga.

Kan meddela att den ursprungliga soloäventyr-serien, Fighting Fantasy, är under nyutgivning i Storbritannien (www.fightingfantasy.com) -- det har t. o. m. skrivits nya delar i serien. Och Lone Wolf-böckerna ska ges ut igen av Mongoose Publishing (i expanderad form och med fyra nya böcker -- de fyra sista som aldrig släpptes -- skrivna av Joe Dever).
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos
Martin Andersson
Letterhack

Inläggav margl » sön 08 jul 2007, 18:42

Martin Andersson skrev:
jason skrev:De få romaner som äventyrsspel gav ut och som jag köpte, tyckte jag bra om. Men jag tyckte nog allra bäst om soloäventyren. D v s ensamma vargen-böckerna med mera... Jag blev så snopen när de försvann. Jag trodde den typen av böcker var framtiden, men de blev bara en kortvarig fluga.

Kan meddela att den ursprungliga soloäventyr-serien, Fighting Fantasy, är under nyutgivning i Storbritannien (www.fightingfantasy.com) -- det har t. o. m. skrivits nya delar i serien. Och Lone Wolf-böckerna ska ges ut igen av Mongoose Publishing (i expanderad form och med fyra nya böcker -- de fyra sista som aldrig släpptes -- skrivna av Joe Dever).

Hurra! Hurra! Jag älskar soloäventyren och har en egen liten samling. Ensamma vargen-böckerna är de bästa, de mest genomtänkta och bäst illustrerade. Förövrigt, i tisdags fick jag tag på två Ensamma vargen, "Kaltes grottor" och "Dödens slott", till det mycket resonabla priset fem kronor styck.
Martin Glännhag

"Hell is the only place where hypocrisy has no market-value. There must be a premium on it in Heaven" Clark Ashton Smith
margl
Trufan

Föregående

Återgå till Litteratur