bokcirkel i Malmö

Inläggav Breyguhn » tor 05 mar 2009, 16:52

Mötet ikväll inställt pga att två är sjuka!!!! Antagligen blir det nästa vecka istället, onsdag eller fredag. Återkommer!
Breyguhn
LoC-skribent

Inläggav Ollie » mån 09 mar 2009, 19:43

Vilket som går bra för mig, men jag skulle behöva veta om jag ska boka tvättid på onsdag...
Ollie
LoC-skribent

Inläggav Breyguhn » mån 09 mar 2009, 22:03

Ok, vi säger fredag. Samma tid och plats (19.00 Volym). Kul, då blir vi åtminstone fyra. Men alla är såklart välkomna!
Breyguhn
LoC-skribent

Inläggav Ollie » mån 09 mar 2009, 23:46

Kul, utgång nästan som när jag var barnlös. Fast jag undrar lite, går det att sitta och prata böcker på Volym en fredagkväll? Får vi plats? Hör vi varandra? Det var ett tag sedan jag var där...
Ollie
LoC-skribent

Inläggav Breyguhn » ons 11 mar 2009, 18:30

Ok SORRY ändrade planer igen, fast inte jättemycket. Min sambo kom plötsligt på att det var på fredag den där konserten var som han väntat i ett halvår på. Dvs jag måste vara hemma och vakta barnet. Men ni är jättevälkomna till mig istället!

Vi kan säga halv åtta så hinner jag lägga barnet Och röja undan det värsta... Jag bor vid davidhallstorg, Storgatan 45 (Bierlein & Rosengren). Skicka ett PM så ger jag portkod och telnr.

Det positiva är att samtalsmiljön nog är lite bättre än på Volym och skulle någon vilja dricka öl (eller något annat) ändå så går det bra att ta med.
Breyguhn
LoC-skribent

Förra och nästa träff

Inläggav Ollie » tis 17 mar 2009, 22:33

För er som missade den trevliga träffen hemma hos Breyguhn i fredags kan jag meddela att vi var fem personer som träffades och pratade om Människohamn, en överväldigande majoritet biologer. Några spridda synpunkter var att övernaturligheterna inte förklarades tillräckligt till slut, rätta mig gärna (jag håller nog med, nu när jag läst ut den; de kändes som han plockat effekter lite hipp som happ utan mål), och att den kanske kan läsas som en roman i den nya trendgenren "svenska glesbygdsdeckare på öar med gamla historier som kommer upp till ytan". The Crystal World hade i allmänhet befunnits tråkig.

Till nästa gång tänkte vi läsa Geoff Rymans "Air", som finns som pocket för under hundralappen. Något datum för nästa träff finns däremot inte.
Ollie
LoC-skribent

Nästa träff

Inläggav CG » lör 04 apr 2009, 19:59

Jag instämmer i Ollies åsikt att det var väldigt trevligt hos Breyguhn sist! Även jag har slutfört "Människohamn" - och jag är nästan färdig med "Air", så för min del börjar det kännas aktuellt att bestämma datum för nästa träff. Som tidigare kan jag inte torsdagar, ej heller onsdag 15/4, onsdag 29/4 och tisdag 5/5. För min del skulle det gå bra att träffas hemma hos mig (det går bussar!), men jag inser förstås det praktiska i att ha träffarna där de flesta bor, dvs i Malmö.
CG
WAHF

Inläggav Breyguhn » tor 09 apr 2009, 07:13

Jag har läst klart Air (och börjat på Richard Morgans Black Man). Däremot vet jag att Andreas inte har börjat för han skulle låna boken av mig... Kan fråga Anders hur långt han kommit men jag misstänker att han fastnat i First and Last men. Hannah (som inte var på mötet förra gången) skulle också läsa Air men jag vet inte hur långt hon kommit. Kan höra mig för.

Annars kan jag i princip närsomhelst, bara vi bestämmer nån vecka innan. Förutom varannan onsdag (t.ex. nästa).
Breyguhn
LoC-skribent

Inläggav Ollie » sön 19 apr 2009, 21:38

Nu har jag iallafall beställt boken, jag hoppas jag får den den här veckan. Längre än så har jag inte kommit, tyvärr.
Ollie
LoC-skribent

Ny träff?

Inläggav Ollie » tor 07 maj 2009, 20:28

Hur är det med läsningen? Jag har avslutat Air (Black man läste jag förresten förra året någon gång). Någon gång nästa vecka? Jag kan inte måndag-tisdag själv.

/Ollie
Ollie
LoC-skribent

Inläggav Breyguhn » mån 11 maj 2009, 17:25

Jag har lite svårt denna veckan men det verkar som att både jag, Hannah och Andreas kan nästa onsdag (den 20:e). Funkar det för er andra?

Jag är klar med Black Man så om någon mer förutom Ollie kan tänka sig hetsläsa lite kan vi diskutera den också.......
Breyguhn
LoC-skribent

Inläggav Ollie » mån 11 maj 2009, 20:50

Onsdag nästa vecka passar bra för mig. Vi kan nog inte vara hos mig, för här kommer att vara fullt med svärföräldrar. På lokal kanske?
/Ollie
Ollie
LoC-skribent

Inläggav CG » tis 12 maj 2009, 08:22

Onsdag 20/5 passar bra. (Gärna lite tidigare på kvällen än sist.)

Black Man står visserligen och väntar i bokhyllan, men just nu håller jag på med Altered Carbon, och den blir jag nog klar med till onsdag, men absolut inte Black Man också. Men jag kan ju prata om Altered Carbon - det är ju samma författare i alla fall :-)
CG
WAHF

Inläggav Breyguhn » ons 13 maj 2009, 18:24

Jag kan tänka mig runt sex eller sju. Kvittar mig var men på lokal låter trevligt. Kommer att vara på Mossornas Vänners årsmöte i värmland t.o.m. sent söndag kväll men vi kan kanske höras i början av nästa vecka.
Breyguhn
LoC-skribent

Inläggav Ollie » sön 17 maj 2009, 19:52

Volym var ju föreslaget sist. Finns det mat i pubdelen (bardelen, eller vad det är) om vi börjar vid 18? Det känns som om ätarna och drickarna är separerade på det stället... DMI spår icke-uteserveringsväder.

Mossornas vänners årsmöte. Min sambo kommer att få alla sina välbelagda fördomar om sf-fans bekräftade igen :-)
Ollie
LoC-skribent

FöregåendeNästa

Återgå till Övriga landet