bokcirkel i Malmö

Inläggav Ollie » tis 19 maj 2009, 21:07

Jaha? Volym by default då, från 18..30 som en lagom kompromiss. Någon däremot? Någon mer som kommer?

(Fast 129 kr/burgare på Möllan?)
Ollie
LoC-skribent

Inläggav Breyguhn » ons 20 maj 2009, 06:21

Volym halv sju blir bra, skulle något inte passa där med mat t.ex. kan vi bara gå till ett annat ställe. Hannah och Andreas har sagt att de kommer, Anders kanske skulle komma om han inte skulle repa. Ses!

Ps. glöm inte förslag till nästa bok!
Breyguhn
LoC-skribent

Inläggav CG » ons 20 maj 2009, 11:04

Jag kommer nog - men jag mår lite smårisigt, så jag får se hur jag känner mig i kväll.
CG
WAHF

Inläggav Ollie » tis 09 jun 2009, 20:26

Vi som är med är lite dåliga på att uppdatera här. Vi träffades alltså för ett bra tag sedan på en uteservering vid Möllan och pratade om Geoff Rymans Air. Många intressanta synpunkter kom fram (han borde ha slopat graviditeten), och vi fick reda på att det finns en konkurrerande bokcirkel. Med icke-akademiker. Alla såg förvånade ut. Deras bok var dessutom vrålbra, Peter Watts Blindsight (fast han borde ha slopat vampyrerna. Dessutom fortsätter jag tro att biologer inte begriper sexuellt urval (jag blir väl nedröstad på nästa bokträff)).

Dessutom beslutade vi att läsa Greg Egans novellsamling Axiomatic (1995), för att prata om den typ den här veckan... Jag har faktiskt läst hälften redan, men frågan för mig är om det blir något prat om den innan jag försvinner pǻ semester nästa torsdag. Jag har dessutom två analyser som jag i svaga ögonblick lovat bort till "mid-June".
Ollie
LoC-skribent

Inläggav CG » tor 11 jun 2009, 15:15

Ja, och jag försvinner iväg ett tag nästa fredag, men måndag eller tisdag kväll i nästa vecka skulle jag ha tid. Den konkurrerande eller kanske hellre parallella SF-cirkeln finns också lite på nätet: http://boktimmen.blogspot.com/2009/05/s ... watts.html, http://boktimmen.blogspot.com/2009/05/s ... ellen.html där även möjliga bokcirkelböcker listas: http://fiasreadinglist.blogspot.com/200 ... ocker.html
CG
WAHF

Inläggav Breyguhn » tor 18 jun 2009, 18:50

En veckas undervisning på floristikläger, ett pajat/utbytt nätaggregat till datorn och 30h i fält senare (på tre dagar) försöker jag samla mig. Det blir nog inget bokcirkelmöte denna veckan. Men jag har läst både Axiomatic och Diamond Dogs Turquoise Days!

Väntar på att ni kommer tillbaka från semestern och hoppas på att det blir innan jag åker på min.........
Breyguhn
LoC-skribent

Inläggav CG » tor 02 jul 2009, 19:33

Nu är jag tillbaka från Italien och kommer att hålla mig i närheten av hemmet resten av semestern - dvs jag kan nog när som helst under resten av sommaren - åtminstone om jag får reda på det några dagar i förväg. Jag har läst ut Axiomatic, och håller på med River of Gods. Dessutom har jag läst Eifelheim ( till den andra bokcirkeln).
CG
WAHF

Inläggav Breyguhn » ons 08 jul 2009, 21:33

Jag är också ledig nu och kan i princip närsomhelst (ska dock åka bort sista veckan i juli). Förresten bor jag i Lund nu men det kvittar mig om vi träffas i Malmö eller här. Men det får bli snart! Man hinner ju glömma vad boken handlade om när det går såhär långt emellan...
Breyguhn
LoC-skribent

Inläggav CG » lör 11 jul 2009, 19:43

Jag börjar jobba igen på måndag, men kvällarna går ju bra, fast inte tisdag, onsdag eller torsdag kväll i nästa vecka. Malmö går förstås fortfarande bra, men jag träffas gärna i Lund istället, eftersom jag redan är där.
CG
WAHF

Sällan blir det

Inläggav CG » fre 07 aug 2009, 07:55

Det blir visst rätt sällan vi träffas. Är det några av er som känner för att träffas lite oftare för att prata SF är ni välkomna till den andra cirkeln som jag nämnde tidigare. I den cirkeln har vi hittills träffats var tredje eller fjärde vecka, oftast på onsdagkvällar. Nästa gång träffas vi onsdag 26 augusti, med en viss liten risk för ändring, och till dess har nog de flesta av oss läst "Scar Night" av Alan Campbell. Skicka ett PM med din mailadress så håller jag dig uppdaterad med tid, plats och definitivt datum.
CG
WAHF

Inläggav Ollie » mån 10 aug 2009, 15:16

Nu är jag tillbaka i Skåne. Jag har prickat in kongressen i grannbyen i kalendern, ska överväga att läsa Scar Night, men pratar framförallt gärna snart om Axiomatic. Har det varit någom mer träff, eller?
Ollie
LoC-skribent

Inläggav Breyguhn » mån 10 aug 2009, 18:12

Trevligt! Jag tänkte läsa Scar Night men pratar gärna också om Axiomatic. Kan egentligen närsom. Lund hade varit smidigast men jag bor 2min från stationen så malmö funkar också.
Breyguhn
LoC-skribent

Inläggav CG » ons 12 aug 2009, 10:41

Vilken kväll som helst i nästa vecka går bra, fast helst inte måndagen. Och jag föredrar förstås Lund, men Malmö går ju också bra. Jag ska nog repetera Axiomatic - har hunnit glömma en del.
CG
WAHF

Inläggav Ollie » tor 13 aug 2009, 22:21

Jag vet inte om jag jobbar i Lund nästa vecka; vi är otroligt obestämda på sådant i vår familj just nu. På lokal är Malmö väl generellt mer prisvärt, fast mest längre från stationen... Har någon ett konkret förslag? Får man se Fridas nya bostad?

Tisdag 18/8 håller jag gärna fri tills vidare, om det dyker upp något relaterat till svägerskans födelsedag (alternativt till min 14-åriga förlovningsdag. Kanske skulle elopa till Vegas och fixa steg två?)
Ollie
LoC-skribent

Inläggav Ollie » fre 14 aug 2009, 21:17

Vilka mer i bokcirkeln funderar på att besöka Fantasticon om två veckor? Jag har just bestämt att nu tusan får jag se till att ta mig till en kongress. Författarhedersgästen Charles Stross, som intervjuas lördagen kl 13, är en av mina favoriter. (Gwyneth Jones tror jag att jag till slut plågade mig igenom en hel bok av, men den lämnade så bleka spår att jag inte är säker). En liten genusprogrampunkt har de också fått in, och en hel del "science".
Ollie
LoC-skribent

FöregåendeNästa

Återgå till Övriga landet