Anna 30

Anna 30

Inläggav Sheriffen » mån 03 nov 2008, 17:51

Anna Gomez - syster till Carolina Gomez Lagerlöf och kongressbesökande fanne om än inte lika aktiv och känd som sin syster - firar sin 30-årsdag lördagen den 8 november, på Saddle & Sabre på Tegnérgatan 9 i Stockholm, T-bana Rådmansgatan. Många av er känner henne redan och de som inte gör det är förstås välkomna ändå!

Saloonen är inte bokad eller så, utan hon firar där för att hennes sambo - som liksom jag heter som en blomma och kallas endast för sitt efternamn, i hans fall Ros - arbetar där och hon själv har börjat deltidsjobba där av och till. Med andra ord, vanlig öppen saloonkväll hos Rob men med lite extra festivitas i form av födelsedagsfirande!

Varför inte titta in och säga grattis och ta en öl?!

Kanske kan det här åtminstone bli ett pub-oneshot-möte i den pubtrötta Stockholmsfandom?!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » lör 08 nov 2008, 11:48

Lördag, 11.49. Jag ser att inbjudan till festen har tittats på 35 gånger. Hoppas att några av er kommer också! I kväll, alltså. Typ efter 19.00.

Vi som kommer kommer att ha hur kul som helst!

Ni som inte kommer omkommer... eh, nej, vänta nu, jag menade förstås att ni som inte kommer inte kommer att ha hur kul som helst!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » sön 09 nov 2008, 04:09

Ja, alltså, det är ju nästan otroligt. Ni som bor i Göteborg och Uppsala kommer inte att tro mig, men här har vi - *för en gångs skull* - ett i väl tid utlyst pubmöte med anledning av att en i vår egen krets fyller 30. Och hur många kommer ur vår krets? Jag och Anders Wahlbom (all heder åt honom). Ni som i Göteborg och Uppsala är vana vid 15 till 20 besökare *varje månad* utan annan anledning än att det är pubmöte har all rätt att gapskratta åt oss.

Min själ, Stockholmsfandom är den genuint jävla tråkigaste skara människor man kan tänka sig. Inte en kväll på hela året kan avsättas för att i goda vänners lag ta en öl och umgås och fira en av de våra när hon fyller 30, utan mina sitter hellre hemma och trycker framför Idol eller Bonde söker fru eller vilket nu kvällens program var.

Häpnadsväckande, egentligen. Om jag själv fyllde något slags ballt år inom den närmaste framtiden skulle jag hårt koncentrera mig på att bjuda in fans från alla delar av Sverige förutom Stockholm. Förutom dem av mina vänner som inte är fans då (och som är många fler, faktiskt). Vid närmare eftertanke, om x antal år fyller jag ett ballt årtal. Nå, ni från Uppsala och Göteborg är välkomna! Trista, hemmasittande puballergiker har aldrig varit min stil, så ni kan ju sitta hemma då med, ni i Stockholm. De kör säkert Bonde söker fru då också. Tack för kaffet. (Jag hatar kaffe.)

Kör hårt,
Sheriffen
(The Nightclub Man)

P.S. Herman Ellingsens eleganta hälsning och gratulation funkade ändå, eftersom mina polare Mange och Janne också hälsade från honom. Anna blev lindrigt sagt förvånad och mycket glad! D.S.
Sheriffen
BNF

Återgå till Stockholm