Biskopen kallar!

Biskopen kallar!

Inläggav Sheriffen » tis 25 nov 2008, 19:46

Lo and behold! Syn för sägen! Ingen hade trott det! Är det jultomten?! Är det Johan Anglemark?! Är det en flaska julmust?!

Nej, mina vänner, det är BISKOPEN!

Han är tillbaka, om så bara för ett engångstillfälle, eftersom den i alla fall märkbara entusiasmen på Fanaclistan för ett pubmöte i kyrkan Bishop's Arms på Vasagatan 7 (T-bana T-Centralen) kl. 21.00 den 9/12 fått honom att stiga ur sakristian och höja flaskan med nattvardsvin och med dånande, närmast gudslik stämma förkunna:

"FANS I ALLA STOCKHOLMS STADSDELAR, INKLUSIVE FÖRORTEN UPPSALA, FÖRENEN EDER!"

Orsaken till pubmötet är att Brita Planck besöker staden och sannolikt kan vi få sällskap även av Johan Anglemark!

Som alla förstås vet är den 9:e december helgonet Sankt Nalles dag, så alla som vill får gärna ta med sig en liten nalle! Typ teddybjörn, eller så.

Men det viktigaste av allt är... att ni kommer dit!

Biskopen kallar!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Re: Biskopen kallar!

Inläggav pinkunicorn » ons 26 nov 2008, 08:11

Sheriffen skrev:Orsaken till pubmötet är att Brita Planck besöker staden och sannolikt kan vi få sällskap även av Johan Anglemark!

Det här stockholmska pubmötet har alltså förutsättningar att bli dubbelt så stort som normalt. ;-)
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Inläggav jophan » ons 26 nov 2008, 10:01

Alvarfonden har årsmöte tidigare på kvällen, så det finns utsikter för besök från ännu fler, om allt går väl och tygen håller.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav centerwall » ons 26 nov 2008, 13:55

Och i Göteborg sitter vi samma dag på The Rover och kommer då och då höja våra glas österut. Ty den 9 december är den andra tisdagen i månaden och då samlas göteborgsfandom. Måtte biskopens välsignelse sträcka sig hela vägen till västkusten!
centerwall
Letterhack

Inläggav Sheriffen » tor 27 nov 2008, 08:00

Till pubmötet/ghudstjänsten i Stockholm är det en del som antingen kommer med säkerhet eller allra minst har för avsikt att göra det: Brita Planck, Johan Anglemark, Ylva Spångberg, Anders Holmström, Magnus Westerlund, Agnes Ambrosiani, Jocke Björk, jag själv, Marie Engfors och Sten Thaning.

Varför inte frälsa både kropp och själ i den fanniska församlingen du också?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » tor 27 nov 2008, 08:03

Till pubmötet i Stockholm är det en del som antingen kommer med säkerhet eller allra minst har för avsikt att göra det: Brita Planck, Johan Anglemark, Ylva Spångberg, Anders Holmström, Magnus Westerlund, Agnes Ambrosiani, Jocke Björk, jag själv, Marie Engfors och Sten Thaning.

Varför inte låta dig välsignas av biskopens öl du också, i goda fänners lag?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » tis 09 dec 2008, 00:50

Ja, fans, vänner och troende, då var det dags - i kväll (081209) håller biskopen den första gudstjänsten på länge, till helgonet S:t Nalles ära, på Bishop's Arms på Vasagatan 7 (T-bana T-Centralen) kl. 21.00. Korgossen Johan Anglemark kommer att sjunga psalmer och den kända kyrkoorganisten Brita Planck ackompanjerar, dock med gaffel mot en rad ölglas fyllda med olika mängder öl. Som en xylofon, eftersom gudstjänstlokalen Bishop's Arms inte har någon orgel - ännu.

Kom och hör den ljuvliga konserten, där enligt uppgift även en rad julvisor ingår! Johan Anglemark kommer att med sin spröda sopranröst framföra bland andra "När juldagsmorgon glimmar" och "Jul, jul, strålande jul", icke att förglömma den fanniska julsången "Roscoes julskimrande raket" - en sann klassiker!

Välkomna och frid vare med er!

Kör hårt,
Sheriffen och Biskopen
Sheriffen
BNF

Inläggav jophan » tis 09 dec 2008, 11:05

Sheriffen skrev:Johan Anglemark kommer att med sin spröda sopranröst framföra bland andra "När juldagsmorgon glimmar" och "Jul, jul, strålande jul", icke att förglömma den fanniska julsången "Roscoes julskimrande raket" - en sann klassiker!

Akta er så att jag inte verkligen gör allvar av Sheriffens hot!
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sheriffen » ons 10 dec 2008, 18:32

Mycket glädjande, för så här många var vi på gårdagens pubmöte på Bishop's Arms här i Stockholm:

Agnes Ambrosiani
Johan Anglemark
(Anders) Sheriffen
Joakim Björk
Marie Engfors
Anders Holmström
Magnus Linderoth
Eva Norman
Michael Pargman
Brita Planck
Ylva Spångberg
Rolf Strömgren
Mårten Svantesson
Jesper Svedberg
Sten Thaning
Magnus Westerlund
Anders Wännström

Inalles 17 stycken, med andra ord, och det är ju i klass med pubmötena i övriga metropoler som Göteborg och Uppsala!

Det här blev nästan som en minikongress eller i alla fall en kongressbar, för folk minglade runt mellan borden och pratade och drack öl. Stimmigt fanliv, typ!

Och, tro det eller ej - men på sopranton given av Agnes sjöng Johan Anglemark faktiskt "Jul, jul, strålande jul"! En sann, fanhistorisk händelse, inte snäll mot våra öron! Och som Johan skrovligt sa efteråt: "Jaha ja, det var den rösten." Som tur var slapp han anstränga rösten särskilt mycket mer, för fem minuter senare var han tvungen att gå för att passa tåget. Illasinnade rykten om att han på grund av sånginsatsen i själva verket jagades bort från krogen av uppretade fans är just det - illasinnade rykten! Fansen applåderade! Så det så!

Ett flöde av intressanta och roliga och spirituella samtal, besökande Brita Planck i högform, ett myller av fans - med andra ord ett äkta, genuint, roligt pubmöte!

Kanske är grejen att ha spontana möten av det här slaget, då och då när antingen andan faller på eller vi får besök av utsocknes fans?!

Kör hårt,
Sheriffen

P.S. Ni som ser direktsändningen från Nobelfesten i tv i kväll - kolla efter Agnes Ambrosiani på dansgolvet! D.S.
Sheriffen
BNF

Inläggav jophan » ons 10 dec 2008, 21:53

Sheriffen skrev:Anders Wännström

Jag höll på att trilla av stolen i pur förvåning - jag tror inte att jag har sett Wännström på denna sida sekelskiftet - innan jag insåg att dina fingrar måste ha slunkit och att du menade Anders Wahlbom. Det är svårt med alla dessa Upsalafans som heter Anders W....
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Agnes » fre 12 dec 2008, 10:40

Ett ord om Nobelfest och Night Cap: WOW!

:)
Agnes
WAHF

Inläggav Sheriffen » lör 13 dec 2008, 04:29

Det närmaste jag själv någonsin kommit Nobelfesten är att min far för väldigt många år sedan i egenskap av filmfotograf ingick i teamet som direktsände festen. Men han var något mindre förtjust, för medan alla de flådiga gästerna satt och åt den storslagna middagen fick filmteamet plastförpackade mackor som såg ut att ha blivit över från något SJ-tåg.

Fast jag måste säga att jag känner ett uppriktigt styng av avund - alltså, jag avundas inte min far, men däremot Agnes, som har varit med på riktigt, liksom. Läckert.

Kör hårt,
Sheriffen

P.S. Det börjar kanske bli dags att förverkliga Roger Sjölanders gamla plan, eftersom han var för slö för att göra det själv. Han planerade hur som helst en Grand Slam - det vill säga, han skulle själv ta samtliga Nobelpriser (minus det där falska ekonomipriset) under ett givet år! Jag tror att jag ska göra det, för det borde garantera en plats på festen. Fast eftersom det är några olika priser behöver jag lite tid på mig, så jag kör nog inte min Nobel Grand Slam förrän, säg, ungefär 2012 eller något. D.S.
Sheriffen
BNF

Återgå till Stockholm