Pubmöte tisdag 21/9

Pubmöte tisdag 21/9

Inläggav Ylva » fre 17 sep 2010, 22:19

Nu på tisdag, 21/9, är det åter dags för pubmöte i Stockholm. Detta sker som vanligt på Monk's Café, Sveavägen 39, med början 18.00. Kom dit, äten, dricken och fröjden eder! Ni vet att ni vill!

Ylva
Ylva
LoC-skribent

Re: Pubmöte tisdag 21/9

Inläggav jophan » fre 17 sep 2010, 22:49

Hmm, inte omöjligt. Jag missade mötet i Upsala förra veckan, så detta skulle kunna kirra min abstinens.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Re: Pubmöte tisdag 21/9

Inläggav Sheriffen » tor 23 sep 2010, 15:17

Som de flesta av er förstås vet, är stf den ursprungliga förkortningen för science fiction, som på den tiden - när Hugo Gernsback namngav genren i Amazing Stories 1926 - hette scientifiction.

Fast StF är även och naturligtvis därför den gamla fanniska förkortningen för StockholmsFandom och nu tycker jag det är dags att återta den vördiga (eller menar jag nördiga?) förkortningen, för nu är det inte bara Göteborg, Linköping och Uppsala som har pubmöten värda namnet längre!

Jag gick i tisdags på mitt första pubmöte på rätt länge (de hålls ju så sällan i Athén) och drabbades av förbluffad glädjechock - nitton personer sammanlagt! Wow, liksom! Jag minns hur jag för mindre än ett år sedan var ende besökande deltagare och Anders Holmström bakom disken var den andre deltagaren, men alltså jobbade varför vårt samtal blev sporadiskt. Så dök Carolina upp en stund och mot slutet av kvällen kom Mårten, och så var det med den saken.

Nu var det inte bara nitton fans, utan bland dem även utsocknes besökare (Anders Thyr från Gävle, Johan Anglemark från Uppsala) och nytillkommen (!) fanne (Anna, vars efternamn jag glömde att fråga efter) som var med på förra mötet, fick jag veta, och som går på SFSF:s bokcirkel och som har hittat fandom genom att googla på nätet! Hon har alltså hittat SFSF:s hemsida och domänen fandom.se och så vidare, så det *finns* faktiskt företagsamma sf/fantasy-intresserade som letar efter föreningar och mötesverksamhet och sedan dyker upp när de hittar informationen!

Jag har gjort en liten bildkavalkad om åtta bilder:

http://picasaweb.google.se/anders.belli ... onGallery#

Bild 1:
fr. v., vända mot kameran: Anders Thyr, Carolina Gomez Lagerlöf; Mats Henricson, Ylva Spångberg, Rasmus Kaj
fr. v., vända från kameran: Anders Hultman, Anna, Johan Anglemark

Bild 2:
till vänster i bild: Mats Henricson, Ylva Spångberg, Rasmus Kaj
till höger i bild: Anders Hultman, Anna, Johan Anglemark

Bild 3:
fr. v., vända mot kameran: Anders Thyr, Gunnar Gällmo, Carolina Gomez Lagerlöf, Ylva Spångberg, Rasmus Kaj
vända från kameran: Pål, Mårten Blomkvist, Anders Hultman, Anna, Johan Anglemark

Bild 4:
fr. h., vända från kameran: Johan Anglemark, Anna, Anders Hultman, Mårten Blomkvist, Urban Gunnarsson
fr. h., vända mot kameran: Rasmus Kaj, Ylva Spångberg, Mats Henricson, Sten Thaning, Carolina Gomez Lagerlöf, Gunnar Gällmo, Anders Thyr

Bild 5:
Sheriffen

Bild 6:
fr. h., vända mot kameran: Ylva Spångberg, Mats Henricson, Sten Thaning, Carolina Gomez Lagerlöf, Gunnar Gällmo
Vända från kameran: Anna, Johan Anglemark

Bild 7:
fr. v.: Sverre Schriwer, Urban Gunnarsson, Johan Anglemark, Mårten Blomkvist, Gunnar Gällmo

Bild 8:
fr. v.: Anna, Sverre Schriwer, Urban Gunnarsson, Johan Anglemark

Som ni antagligen förstår tog jag bara bilder rätt tidigt under pubkvällen, så jag har inte fått med alla som faktiskt var där. Men ett gäng, i alla fall. Folk som inte fastnade på bild den här gången var bland andra Jörgen Forsberg och Anders Holmström.

Nåväl, här kan utsocknes fans nu se att vi har alldeles respektabla pubmöten även i StF numera!

Den tredje tisdagen varje månad, Monk's på Sveavägen 39, från och med 18.00, T-bana Rådmansgatan!

Välkomna!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Återgå till Stockholm