Årsmöte i SFSF

Årsmöte i SFSF

Inläggav Carolina » tis 13 feb 2007, 09:07

Söndagen den 25 februari är det årsmöte i SFSF. Tid: kl. 14.
Plats: SF-bokhandeln, Västerlånggatan 48.

Alla är välkomna, men bara medlemmar har rösträtt på mötet. Vi vill gärna ha förslag på inriktning och synpunkter på SFSF:s verksamhet.

Carolina
Carolina
Fan

Re: Årsmöte i SFSF

Inläggav Sheriffen » tis 13 feb 2007, 10:23

Carolina skrev:SFSF:s verksamhet.

Hm. Förekommer sådan?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

SFSF:s verksamhet

Inläggav Carolina » tor 15 feb 2007, 14:35

Jag kan hålla med om att SFSF inte har haft en så omfattande verksamhet. Förra året lyckades vi i alla fall ha en bokfrossa där vi sålde en massa böcker som vi ärvt. Dessutom hade vi det traditionella Luciamötet hos mig precis före jul.

Däremot har inte SF Forum inte kommit ut på ett bra tag, vilket är tråkigt. Vi lider brist på villiga redaktörer med tid.

Vi är nöjda om vi har åtminstone två större möten per år.

Carolina
som med stor sannolikhet lär bli ordförande i SFSF igen.
Carolina
Fan

Re: SFSF:s verksamhet

Inläggav Sheriffen » tor 15 feb 2007, 15:09

Carolina skrev:Jag kan hålla med om att SFSF inte har haft en så omfattande verksamhet. Förra året lyckades vi i alla fall ha en bokfrossa där vi sålde en massa böcker som vi ärvt. Dessutom hade vi det traditionella Luciamötet hos mig precis före jul.

Däremot har inte SF Forum inte kommit ut på ett bra tag, vilket är tråkigt. Vi lider brist på villiga redaktörer med tid.

Vi är nöjda om vi har åtminstone två större möten per år.

Carolina
som med stor sannolikhet lär bli ordförande i SFSF igen.

Ja, nu ska ju jag inte vara den som är den, i synnerhet inte med tanke på min ohyggligt försenade SFF-Bulletin (kommer snart!), men kunde du inte i egenskap av just ordförande sparka och gapa lite för att få ryck i verksamheten igen? Det måste ju liksom gå att ordna med mer än två möten per år... Och finns det verkligen ingen som kan åta sig att göra ett par nummer av Forum under verksamhetsåret?

Möjligen har jag här en skev syn, för jag minns den tid då Forum strömmade ut med fyra, fem tjocka, välgjorda, innehållsrika nummer per år och mötena kunde vara flera i veckan (bland annat i form av ett par parallellt löpande bokcirlar - sådana går ju att ordna helt gratis och har man inte lokal kan man, som på den gamla goda tiden, träffas hemma hos Lars Sydolf (hallå, Lars?!) eller någon annan). Förresten, cirklarna var ambitiösa också - det var inte bara så att man varje gång valde någon bok att prata om till nästa gång, utan man hade en cirkelledare (John-Henri Holmberg och John Hall brukade leda var sin) som utifrån ett på förhand givet tema satte upp läslistor för säsongen, så att säga.

Fast John-Henri, när kommer det där extra studiematerialet i form av det kompendium du skulle skriva till din cirkel 77/78? Det har gått några år nu, men vi väntar alla fortfarande med spänning.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav jophan » tis 09 jun 2009, 10:01

Herr Sydolfs återkomst till fandom och efterföljande småprat har flyttats till en egen tråd: http://fandom.se/forum/viewtopic.php?t=1382
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Carolina » mån 08 feb 2010, 16:34

Hej!
Nu är det dags för årsmöte i SFSF.
Tid: onsdagen den 17 februari, kl. 18
Plats: SF bokhandeln.

Alla medlemmar är välkomna! De som vill kan följa med till Shogun och äta middag efter mötet.

Kallelse har nu gått ut till alla medlemmar och där är veckodagen fel. Datumet är dock rätt.

Vi ses!
Carolina
Carolina
Fan

Återgå till Stockholm