Inte ett pubmöte

Inte ett pubmöte

Inläggav Sheriffen » tor 12 jun 2008, 01:43

Som minnesgoda fans sig till minnes drager så nämnde jag när vi la ned pubmötena hos biskopen att jag trots allt tänkte fira sexårsjubiléet av min kamp för pubmöten med att utlysa inte-ett-pubmöte i slutet av juni. På Peppar. Fast nu har jag av Fridicus (jo, hon jobbar ju där) fått veta att Peppar från och med midsommar har stängt i fjorton dagar. De tänker ta semester, till föga båtnad för oss som helt plötsligt åter befinner oss i Stockholm efter våra många och vittfamnande resor klotet runt.

Fast så slog det mig att efter kongressen i helgen så kommer säkert en och annan fan att dyster sitta hemmavid och sakna det gemytliga umgänget, den flödande ölen, de vackra femmefansen, de snygga fansen och all outhärdlig science fiction som alla gappar om hela tiden. Och därför utlyses nu inte-ett-pubmöte från och med klockan 19.00 på Peppar, Torsgatan 34, T-bana S:t Eriksplan torsdagen den 19 juni, dagen innan krogen slår igen under de ökenvandriga fjorton dagar då vi stockholmare rådvilla får söka oss till biljarden och Anchor i stället, vilket vi ju förresten gör när Peppar stänger på nätterna i alla fall.

Som sagt, det här är inte ett fanniskt pubmöte. Den höggradigt personliga och gemytliga puben Peppar har för mig den alldeles oslagbara fördelen att jag känner hela personalen och alla stamkunderna bättre än jag känner till och med många av er fans, så när ingen bestämmer sig för att dyka upp behöver jag inte sitta där och stirra alldeles ensam och vänta på att ingen kommer. Och förrsten tänker biskopen titta in även han, det har han lovat. Så roligt blir det under alla omständigheter.

Men ännu roligare blir det - för er, alltså - om även ni och inte bara ingen dyker upp. Därför, välkomna till inte-ett-pubmöte på Peppar, en krog som rekommenderas av Ylva Spångberg (sant) och där jag till min oförställda häpnad en gång förra sommaren helt plötsligt hörde ett "Tjena, Sheriffen" och vände mig om och fick se John-Henri Holmberg, som i vanlig ordning hälsade som om man sågs just där varenda dag och fick mig så paff att jag blev om inte mållös så fick fram bara något enstaka hundratal ord den första minuten, vilket de som känner mig vet är synnerligen lite.

Peppar. S:t Eriksplans T-Bana. Tors- både gatan och dagen, den förra 34, den senare 19. Och samma klockslag som datumet.

Kom dit och skåda B-ellis and the Barflies!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » ons 18 jun 2008, 16:43

Jag tänkte bara påminna om att man i morgon, torsdag, inte ska ta sig till Peppar på Torsgatan 34, T-bana S:t Eriksplan, klockan 19.00, eftersom det inte börjar ett pubmöte där då.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Återgå till Stockholm