Häromdagen på puben

Häromdagen på puben

Inläggav jophan » tis 21 nov 2006, 22:25

Orvars 21 november 2006

I vanlig ordning träffades några av oss på Zum gemütlichen Orvar tredje tisdagen i månaden. Det var jag, Truls, Kristian, Ante, Jolkkonen, Maria och Kruse. Säkert kom någon efter att jag gick. Vi avprovade flera sorters öl, snöt jordnötter från varandras tallrikar - goda oliver, Jolkkonen! -, diskuterade rollspelskampanjer, dryftade rasfrågan, hurrade för födelsedagsbarnet vid bordet intill, spekulerade i när människan kommer att kunna bli 150 år och höll tummarna för Maria som har halva foten inne på ett nytt jobb - hoppas vi och hon.

Mer glada galoscher på Williams första tisdagen i december!
Senast redigerad av jophan ons 17 jan 2007, 14:21, redigerad totalt 2 gånger.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav jophan » tor 14 dec 2006, 15:48

Williams 5 december 2006

Fotografier. (Klicka på bilden.)

Bild

Fler glada galoscher på Orvars tredje tisdagen i december!
Senast redigerad av jophan ons 17 jan 2007, 14:21, redigerad totalt 2 gånger.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav jophan » ons 20 dec 2006, 16:53

Orvars 19 december 2006

Även känt som Kalabaliken i gränder. Johan går till Orvar. Kruse läser i Ergo att Orvar är stängt. Johan upptäcker att Orvar är stängt. Kruse skriver till Upsalafandomlistan att Orvar är stängt. Eftersom Upsalafansen är så förbålt lustiga, sker den skriftliga konversationen på rådbråkad franska. ha ha. Orvars est fermé pour Noël. Bien. Johan sätter upp en lapp på Orvars dörr om att han har gått till Ghuben och klottrar ned sitt numero de telephone. Johan går till Ghuben. Johan sitter på Ghuben. Johan dricker bière. (Sierra Nevada Pale Ale.) Klockan närmar sig sju och Johan har långtråkigt. Blaylockboken är inget rolig. Johan går hem. Åka når Orvar. Åka går till Ghuben. Ingen där. Åka går till Östgöta. Östgöta är stängt. Fermé, aussi. Åka går till Djäknen. Djäknen är stängd. Åka går till telefonkiosk. När Johans buss når hemmet ringer Åka och frågar var fansen är. Johan vet inte, men konstaterar att han precis är hemma. August skriver till Upsalafandomlistan och önskar alla en

Joyeux Noël.

De glada galoscherna dras på igen den 2 januari på Williams, förresten. BCNU.
Senast redigerad av jophan ons 17 jan 2007, 14:21, redigerad totalt 1 gång.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav jophan » ons 03 jan 2007, 00:21

Williams 2 januari 2007

Årets första pubmöte på Williams drog förvånansvärt många. Kruse och Janne var där, Magnus Eriksson, Ante, Åka, Kakan, Luna, Sten, Dessy, Maria, Samuel, Simon, Linnéa, Carl-Henrik, Kristian, Truls, Wahlbom, jag själv och jag har säkert glömt någon. Men nästan 20 stycken blev vi. Vi drack, åt indisk mat, och pratade om allt mellan ryska kontrarevolutionen och masturbationshjälpmedel. Den salta lassin var alldeles för salt och Youngs chokladstout var slut. Konservativa gamla stötar beklagade sig över dagens förfall och längtade tillbaka till sin historiska närhorisont.

De glada skodonen dras åter på på Orvars den 16 januari. Vi ses då!
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav jophan » ons 17 jan 2007, 14:20

Orvars 16 januari 2007

Winbladh, Magnus, Jolkkonen, jag, Jesper, August, Maria, Ante var de jag hann se innan jag avtågade hemåt. Fullt kaos i baren med hälften av tapparna tidvis avstängda, och diskussioner som kretsade kring mordbrand, metallsalter, kärnfysik, Lagavulin, diskettstationer och småbarn. Den vanliga eklektiska blandningen med andra ord. Youngs London Stout på tapp var både smakrik och närande.

Alla väntar med tungorna hängande utanför munnarna på att det ska bli 6 februari, då vi stormar Williams för att avhålla vårt 122:a ordinarie månadspubmöte i rad. Pust.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav jophan » tis 06 mar 2007, 22:49

Williams 6 mars 2007

På det 123 konsekutiva Upsalapubmötet slog vi rekord. Över 30 personer var där någon gång under kvällen. Tyvärr ledde det till att köket på Williams inte hängde med - Åke B. tvingades gå någon annanstans när fick veta att det var två timmars kö på mat. Händer det igen tvingas vi kanske att hitta ett annat ställe att gå till.

Alla de vanliga misstänkta var där, samt ett dussin till. Vi pratade pragmatik, magnetism, vintage Macintosh, postspelskampanjer, rollspel, iriska, semantik, teologi, kårpolitik, Sovjetnostalgi, böcker, ormar och en hel massa saker som jag redan glömt.

Alla glada grabbar och gräbbor återsamlas den 20 mars på Orvars. Jawohl!
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Återgå till Uppsala