Det är väl okej

Det är väl okej

Inläggav jophan » tis 02 dec 2008, 12:39

En skön tisdagskväll i december månad strömmade många fans förbi domkyrkan i Uppsala, och skyndade uppför backen emellan universitetshuset och ärkebiskopsgården, för att i rättan tid hinna upp till Åsgränd, där tappkranarna fanns. Alla hastade till Williams, sprang in genom dörren med snabbhet, ty tiden till mötet var redan slagen, och värdshusvärden kommenderade "fans till bords!"

Fansen tog därför ett snabbt avsked av sina mondäna vänner som gick tillbaka till bussen. Dörren lycktes och pubträffen begynte. Efter några minuter var den i full färd.

"Förgäves! det är för sent, min fru!" muttrade en och annan fan skalkaktigt mellan tänderna, då ett åldrigt fruntimmer sågs komma ned på Åsgränd, och med näsduksviftningar och häftiga åtbörder gav tillkänna, att hon var en fanne, som borde med. Ingen plats fanns tillreds vid bordet, och servitrisen var kommen mitt för Truls, ja, sköt pilsnabbt förbi övriga gäster.

Dock väckte det en viss, ehuru hastigt övergående rörelse hos de närvarande, då de hörde ett par halva utrop: "Moster! Moster!" ifrån en ung fanne vid bordets kortsida, vilken tycktes för skams skull inte vilja ropa högt, men som man dock förstod på ett ledsamt sätt hade blivit skild från en sin släkting, troligen ett påräknat och för henne angeläget bordssällskap.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav jophan » ons 03 dec 2008, 10:10

Huru många blefvo vi, då?

Jag räknade inte, men några och tjugo in alles. Livligt möte med allt från nytillkomna trekkers till gamla stötar som Nisse Segerdahl. Vi provade en massa olika slags öl och diskuterade allt mellan himmel och jord. Och åt god mat som vanligt. Ingen brände ner bardisken.

Så slöt det tolfte året av pubmöten i Uppsala. 144 är de uppe i nu.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Svensson » fre 12 dec 2008, 14:39

(Nåt slags Gösta Knutsson-pastisch, eh...?)

144 möten, det förpliktigar. På nåt sätt.

Eller hur ska man säga. Är det macho-mässigt att tänka "mycket = bra"?

Eller är det helt enkelt så att Uppsalafandom nu nått en kritisk massa, den är på något sätt självgående, och pubmötena liksom drar en till sig vare sig man vill eller inte?

"Some kind of magic"...
Svensson
Trufan

Inläggav jophan » fre 12 dec 2008, 15:28

Svensson skrev:(Nåt slags Gösta Knutsson-pastisch, eh...?)

Nix. Försök igen. Det finns en ledtråd i sammanhanget.

Svensson skrev:Eller är det helt enkelt så att Uppsalafandom nu nått en kritisk massa, den är på något sätt självgående, och pubmötena liksom drar en till sig vare sig man vill eller inte?

Ja, jag skulle tro att de är det. Det är nog bara om vi tvingas byta lokus som det skulle börja hacka, tror jag, även om vi märkte av att Sten, Dessy, Ante och Åka flyttade från stan samtidigt.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav bkhl » lör 13 dec 2008, 01:57

Vad jag vill veta är hur Johan försvarar att han skrivit en pubmötesrapport och sedan inte postat den på Upsalfandombloggen.
bkhl
LoC-skribent

Inläggav Svensson » lör 13 dec 2008, 09:34

jophan skrev:Det finns en ledtråd i sammanhanget.

Hm, nä asså, vad är det för förlaga, please tell...
Svensson
Trufan

Inläggav jophan » lör 13 dec 2008, 16:29

bkhl skrev:Vad jag vill veta är hur Johan försvarar att han skrivit en pubmötesrapport och sedan inte postat den på Upsalfandombloggen.

Var har jag skrivit en pubmötesrapport? Det har jag inget minne av.

Svensson skrev:Hm, nä asså, vad är det för förlaga, please tell...

Vad heter denna tråd?
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Svensson » lör 13 dec 2008, 16:33

"Det går an" -
Svensson
Trufan

Inläggav jophan » lör 13 dec 2008, 17:06

Bingo.
Johan Anglemark
jophan