Alvarpriset för 2008

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

Alvarpriset för 2008

Inläggav jophan » tis 22 sep 2009, 15:57

SAAM har beslutat att utlysa den rådgivande omröstningen om Alvarpriset för 2008 och att - efter att ha granskat nomineringarna från fandom - på röstsedeln sätta upp:

* Patrik Centerwall
* Helena Kiel
* Lennart Svensson
* Jonas Wissting

som kandidater. Omröstningen pågår till kl. 12.00 lördagen den 17 oktober; dock måste röster som avges efter den 14 oktober lämnas på plats på den kongress där vinnaren utannonseras: Swecon 2009 i Stockholm.

Röstsedeln i PDF-format återfinns på fondens webbplats - www.alvarfonden.org.

För att göra det enklare att rösta är en begränsad form av e-poströstning möjlig. För att säkerställa att de e-röstande är bekanta med priset och kandidaterna och att deras identiteter är säkerställda, tillåts endast fans som är kända av SAAM:s styrelse att rösta elektroniskt. Vill du rösta elektroniskt skriver du till ordf@alvarfonden.org och beställer en elektronisk röstsedel.

Berättigade att rösta är envar som var aktiv inom svensk sf-fandom senast den 31 december 2007 (i anknytning till fanzines, föreningar, pubmöten, Internetmötesplatser och/eller kongresser). Observera att kravet är knutet till deltagande i svensk fandom, inte till svenskt medborgarskap eller bosättning i Sverige.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Svensson » mån 19 okt 2009, 06:29

Grattis Patrik!

(Jag var visserligen där på programpunkten. Men jag försvann snabbt när vinnaren annonserats för jag satt nämligen och åt på en krog samtidigt, hade en entrecote med pommes som väntade på plejset tvärs över gatan. Därför detta relativt senkomna grattis.)
Svensson
Trufan

Inläggav centerwall » fre 23 okt 2009, 07:59

Svensson skrev:Grattis Patrik!

Tack! :-) Även om Johan J. inte tycker att jag borde vara förvånad är jag, med tanke på den hårda konkurrensen, fortfarande det. Men mest är jag glad och blev inte så lite rörd.
centerwall
Letterhack

Inläggav centerwall » sön 28 feb 2010, 11:03

I torsdags blev jag återigen mycket glad över att ha fått Alvarpriset - det var nämligen den första lampan vi hittade när det började skymma den första kvällen i vår nya lägenhet. :-)
centerwall
Letterhack

Inläggav Johan » sön 28 feb 2010, 15:11

Ja, som sagt – jag använder min som läslampa vid sängen. Tycker att det är passande på något sätt.
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Inläggav Sheriffen » sön 28 feb 2010, 15:21

Själv har jag ett veckat, stencilfärgsfläckigt (det hamnade i vägen någon gång när jag tryckte ett fanzine) diplom där mitt namn, skrivet med bläck av Lars-Olov, är så urblekt att det knappt går att läsa längre.

Och nu för tiden får de lampor, de små ynglen.

Hrmpf.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav jophan » sön 28 feb 2010, 18:40

Sheriffen, när Nicolas tillverkade den första lampan lovade han att tillverka likadana åt tidigare pristagare om de hörde av sig och pyntade. Vill minnas att han lovade att göra det till samma facila pris, till och med (500 kr).
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Återgå till Fanzines, fans och fanac