NOFF

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

Re: NOFF

Inläggav Peak » tor 30 sep 2010, 22:06

Ingen brådska, ville bara kolla.. ;)
Peak
Fan

Inläggav Peak » mån 02 maj 2011, 00:45

Nominera till NoFF!

Årets vinnare av NoFF, den nordiska fanfonden som skickar fans mellan kongresser i de nordiska länderna, kommer att få åka till Finncon i Åbo, 15-17 juli. http://2011.finncon.org/joomla/ . Vinnaren får i möjligaste mån resa och uppehälle betalt (inträdet är gratis).

Vem vill du se som svensk fandoms representant på Finncon? Skicka din nominering till <noff@fandom.se>. Regler för NoFF samt en lista över tidigare vinnare hittar du på http://noff.fandom.se/ . Rätt att nominera äger svenska fans som varit aktiva i fandom före den 31 december 2010.

Vi vill ha din nominering senast måndagen 16 maj.

För administratörerna

Per Åkerman
Peak
Fan

Inläggav Peak » ons 11 maj 2011, 02:20

Mindre än en vecka kvar nu innan deadline, så passa på att nominera... :)
Peak
Fan

Inläggav Peak » mån 23 maj 2011, 23:14

Årets NoFF-omröstning kör igång!

Ett rekordantal fans nominerade - 20 stycken, tre fler än det föregående rekordet som sattes 2007 - och de som fick flest nomineringar var, i bokstavsordning:

* Agnes Ambrosiani
* Anna Davour
* Katja Lindblom

Ett helt fantastiskt startfält, men tyvärr är det bara en av dem som kommer att få åka till Finncon på fandoms bekostnad. Vem blir det?

Det avgör du!

Det kostar tjugo kronor (DKK, NOK, SEK) eller två euro att rösta, och alla nordiska fans har rösträtt!

Hur gör man? Det står beskrivet på http://noff.fandom.se/2011/ , in i minsta detalj. Men det är bråttom! Omröstningen avslutas midnatt den 13 juni 2011, för att vinnaren ska hinna boka resa och hotell i Åbo.

Sätt igång! Surfa in på http://noff.fandom.se/2011/ och läs anvisningarna!

Din. Röst. Räknas.
Peak
Fan

Inläggav Sheriffen » lör 11 jun 2011, 09:08

Nu är racet snart över, så om du ska hinna få med din röst är det dags att köra hårt:

http://noff.fandom.se/2011/

Svårigheten att välja i vårt fantastiska startfält är en chimär, eftersom samtliga kandidater är helt lysande!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Årets NoFF-vinnare utsedd!

Inläggav jophan » tis 14 jun 2011, 08:31

NoFF-administratörerna ber att få gratulera årets vinnare:

Anna Davour!

Det blir alltså Åka som får nöjet att bli svensk fandoms representant på Finncon i Åbo, 15-17 juli.

Rekordet i antal röstande från 2007 slogs med knapp marginal. Följande fans var det som hjälptes åt med att hölja Åka i ära:

Johan Anglemark, Linnéa Anglemark, Sheriffen, Patrik Centerwall, Tomas Cronholm, Jessica Elgenstierna, Herman Ellingsen, Marie Engfors, Carolina Gómez Lagerlöf, Lennart Jansson, Johan Jönsson, Olov Livendahl, Maria Nygård, Hans Persson, Tommy Persson, Torbjörn Ragnesjö, Anders Reuterswärd, Lars-Olov Strandberg, Rolf Strömgren, Mårten Svantesson, Sten Thaning, Anders Wahlbom, Britt-Louise Viklund, Jonas Wissting.

Åka vann en majoritet av förstahandspreferenserna redan i första omgången, 17 av 24 röster. Grattis Åka och stort tack till alla som nominerade tre fantastiska kandidater och till de tre kandidaterna som glatt ställde upp.

Grattis även till de övriga som fick minst en nominering, men inte nådde ända fram (eller var tvungna att avböja nomineringen):

Martin Andersson, Peter Bengtsson, Patrik Centerwall, Tomas Cronholm, Marie Engfors, Carolina Gómez Lagerlöf, Helena Kiel, Brita Planck, Anders Reuterswärd.

Omröstningen drog in 770 kronor. Fondens behållning är nu 2770 kr och för att få in det som återstår för att betala Åkas resa och boende, och för att lägga grundplåten inför NoFF 2012, blir det NoFF-auktion i puben på Eurocon, kl 21.00 nu på lördag!

NoFF-administratörerna
Johan, Sheriffen och Per
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sheriffen » ons 15 jun 2011, 12:19

Som en av NoFF-administratörerna vill jag hjärtligt gratulera Åka till vinsten och lika hjärtligt gratulera Agnes och Katja till nomineringarna!

Jag vill också meddela att *ouzoflaskan* har förts till Sverige med snävast tänkbara marginal!

Så här.

Det var ursprungligen meningen att jag skulle flyga till Stockholm i dag. Det blev i stället i går.

Och i går när jag skulle till flygplatsen i Athen för att flyga till Arlanda (BA, transit på Heathrow) blev det skarpläge. Att ta taxi ut mitt på dagen vid den här årstiden är som bäst riskabelt - köerna är för det mesta enorma. De fastnar förstås även flygbussen i. Så det som gäller är tunnelbaneexpressen, som är förträfflig. Så jag tog en taxi och bad att få bli körd till Síntagma och frågade chauffören om flygtåget gick, eftersom man numera aldrig vet när det är strejk i Grekland.

Chauffören flinade och sa: "Nu har du tur. I dag går tåget ut till flygplatsen. I morgon är det generalstrejk i hela landet."

Fans och fä, om det hade blivit som det ursprungligen var tänkt och som jag ursprungligen bad att få bli bokad, skulle förmodligen varken jag eller ouzoflaskan ha lyckats ta oss till EuroCon! Ni kan ju själva se på nyheterna vad som händer i Athen i dag, när jag egentligen skulle ha flugit!

Fast ouzoflaskan säljs inte på NoFF-auktionen. Vad som säljs på NoFF-auktionen - bland väldigt mycket annat, förstås - är en stor flaska Fanta. Den som köper Fantaflaskan får av mig den med en hårsmån räddade ouzoflaskan efter auktionen - utanför kongresslokalerna - som tack för god insats. Och tro mig, själva ouzon är ännu godare. Som utlovat en flaska av märket 12.

Och ni som missar ouzoflaskan kan i stället välja och vraka bland böcker och filmer och en och annan oväntad och, hm, besynnerlig överraskning.

Fredag. 21.00. Baren (inte rummet med bardisken, det andra barrummet).

Haka på och hjälp till att skicka Åka till FinnCon!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Föregående

Återgå till Fanzines, fans och fanac