APAs

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

APAs

Inläggav jophan » sön 17 okt 2010, 19:43

Eftersom jag precis har gått med i en APA kom jag till att undra när vilken den sista (eller "senaste" om vi ska vara optimister) svenska apan var? Minns någon? Eller finns det fortfarande några hemliga apor där ute?

SFF är ju inte en riktig APA i det att bara någon bråkdel av mottagarna själva bidrar till den.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Re: APAs

Inläggav Bbeccarii » mån 18 okt 2010, 08:57

Kan det ha varit SKAPA (Skriv-APA), organet för science fiction-författarföreningen startad av herrar Engholm, Strömgren, m fl, den som senare ledde till mailinglistan SKRIVA?

Den levde i dryga dussinet nummer, men det var tydligen så knöligt att hantera detta pappersochpostmässigt att man skapade mailinglistan i stället.

halsning/B
Bbeccarii
Fan

Re: APAs

Inläggav jophan » mån 18 okt 2010, 09:28

Bbeccarii skrev:Kan det ha varit SKAPA (Skriv-APA), organet för science fiction-författarföreningen startad av herrar Engholm, Strömgren, m fl, den som senare ledde till mailinglistan SKRIVA?

Den levde i dryga dussinet nummer, men det var tydligen så knöligt att hantera detta pappersochpostmässigt att man skapade mailinglistan i stället.

Det kan det mycket väl ha varit. När var det övergången från APA till e-postlista skedde? Runt förra sekelskiftet eller strax före det? Jag känner i alla fall inte till någon svensk fantastik-APA som existerat på denna sida sekelskiftet.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Återgå till Fanzines, fans och fanac