ESFS Awards 2012 - nominering

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

Inläggav BEM_Tomas » fre 02 mar 2012, 09:35

Under Eurocon 2012 i Zagreb 26-29 april kommer ESFS-priserna att delas ut. Varje land får nominera ett förslag för varje kategori. Jag har tillsammans med kommittén för Eurocon 2011 satt ihop ett förslag. Vad jag vet kommer Carolina, Mårten Svantesson, Sten Thaning och jag att åka dit och någon av oss kommer att presentera nomineringen.

Nu (senast 19 mars) vill jag gärna ha synpunkter och andra, motiverade, förslag! Dessa kan diskuteras här på fandom.se och på Fanac-listan. I slutändan får det bli vi som åker till Zagreb som får bestämma, inte minst med tanke på att nomineringen ska motiveras där. Är det fler som åker? Vi tar också ansvar för att forsla hem eventuella priser till svenskar och överlämna dem. Erfarenheten har visat att det inte alltid är så enkelt...

Hall of Fame:
Best Author: Ian McDonald (har inte fått detta pris men åtskilliga andra förstås)
Best Publisher: Ersatz
Best Artist: Nicolas Krizan
Best Promoter of Science Fiction: Tove Hanell på UR Samtiden, filmade på Eurocon
Best Magazine: Utopi
Best Translator: Ylva Spångberg

Spirit of Dedication: (verk presenterade eller producerade sedan Eurocon 2011)

An artist, author of one of more works: Ingen nominering
An author of a performance (film, play, ballet, etc.): Lars Lundström (Äkta människor)
A fanzine: Ingen nominering
Website: Spektakulärt, http://www.spektakulart.se

Mer om priserna finns på http://www.esfs.info/esfs-statutes.html#anchor118744

Där står att nomineringen ska ske 2 månader före kongressen men detta är ändrat till 1 månad före. Jag behöver ha eventuella förslag senast måndag 19 mars för att kunna skicka in i tid.

Se också förra årets nomineringsdiskussion: viewtopic.php?f=15&t=1848#p16410

Tomas Cronholm
BEM_Tomas
LoC-skribent

Återgå till Fanzines, fans och fanac