ESFS-priser 2013 - Nominering

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

ESFS-priser 2013 - Nominering

Inläggav BEM_Tomas » mån 04 mar 2013, 09:41

Vi är några som åker till Eurocon 2013 i Kiev, 12-14 april. Vi har då möjlighet att tala för och rösta på kandidater till ESFS-priser. Dock måste förslagen ha kommit till sekreteraren för ESFS, Bridget Wilkinson, en månad före kongressen. Om ingen annan tar på sig att samordna detta kan jag göra det. Om jag ska ha möjlighet att skicka förslag till henne behöver jag ha dem senast nu på lördag, 9 mars. Jag tar gärna emot förslag, men föreslår själv för Spirit of dedication, An artist, author...: Karin Tidbeck. Eftersom hon uppmärksammats internationellt, t ex i Interzone och Locus, finns det en möjlighet att hon skulle kunna vinna.

Så här står det om kategorin:

III. Spirit of Dedication

An artist, author of one of more works
An author of a performance (film, play, ballet, etc.)
A fanzine.
Website
(i) These Awards are granted by vote of all European participants in the European Conventions, through the assessment of the works exhibited or presented in some other way (slide-shows, documentaries) of the performances and of the fanzines exhibited.
(ii) The works, the performances and the fanzines must have been presented or produced between the current and previous Eurocon.
(iii) The Awards are plaques or other symbolic objects and are handed by the Chair or another Committee Officer appointed by the Chair.
--------------------

/ Tomas
BEM_Tomas
LoC-skribent

Återgå till Fanzines, fans och fanac