The Slan of Baker Street

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

The Slan of Baker Street

Inläggav Sheriffen » fre 27 sep 2013, 01:15

Det här hade jag ingen aning om. Stu Shiffman, superfan av fordom med bland annat det klassiska fanniska fanzinet Raffles på sin meritlista, har drabbats av en stroke. Den kanadensiske fanen Taral Wayne har gjort ett e-fanzine-oneshot åt honom, The Slan of Baker Street. Det var redan för ett år sedan och då var Stu i rehab. Det här förklarar ju varför jag inte sett till Stu på FB på mycket lång tid. Det är en av jävelskaperna med FB - jag må inte ha ovanligt många FB-vänner direkt (560), men i det väldiga flödet märker man liksom inte om någon är frånvarande ens ett år, för det är ju också så himla mycket man missar. Nu först inser jag att Stu inte alls vare sig hört av sig i PM eller postat någon status jag sett i alla fall. Så jag tittade på hans tidslinje. John D. Berry har postat en status på hans vägg från Stus bröllop den 19 juli i år och Stu sitter på fotografiet förlamad i rullstol och är kopplad till en respirator. För helvete, jävla Facebook och det evinnerliga flödet av sjutton miljoner statusar på folks frukostar, som gör att man missar sådant här. Klart jag skriver till Stu, som är en gammal god vän, men det skulle ju för fan ha skett långt tidigare. Under tiden vill jag i alla fall länka till fanzinet här och nu. Jag har inte hunnit läsa det själv ännu, men Taral Wayne är en förträfflig fanzineutgivare som var igång redan när jag var liten späd neofan och de som inte känner Stu kan få läsa om honom här. En lysande fanskribent och fanillustratör, och som sagt med klassisk fanzineutgivning bakom sig. Ok, här är Tarals oneshot, tillägnat Stu:

http://efanzines.com/Taral/The%20Slan%2 ... Street.pdf

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Återgå till Fanzines, fans och fanac