Enhörningen

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

Enhörningen

Inläggav Ben » sön 07 jan 2007, 23:04

Ett glädjebudskap för alla er som gillar att följa med webbsidor via RSS: Enhörningen har nu två RSS-flöden från sin webb.

- Ett flöde ger endast huvudinläggen i Näthörningen (nyheterna, recensionerna o.s.v. utan kommentarer):
feed://www.enhorningen.net/Forum/index. ... ;type=rss2

- Det andra flödet följer med hela Enhörningens forum (och innehåller alltså även materialet i Näthörningsflödet):
feed://www.enhorningen.net/Forum/index. ... ;type=rss2
Ben
LoC-skribent

Inläggav pinkunicorn » mån 08 jan 2007, 08:18

Ett utmärkt initiativ! *prenumererar*

Om jag för ett ögonblick får skåda given häst i munnen så ska jag passa på att önska mig att flödet innehåller hela nyheterna och inte bara några tecken i början.
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Inläggav Ben » mån 08 jan 2007, 08:58

pinkunicorn skrev:önska mig att flödet innehåller hela nyheterna och inte bara några tecken i början.

Jag skall se om det går att fixa. Nu visar flödet bara de första 256 tecknen (eller något sådant).
Ben
LoC-skribent

Inläggav åka » mån 08 jan 2007, 10:57

Jag är inte så kinkig med hur det ser ut, glad att det går att prenumerera alls. Bra initiativ!
åka
Fan

Inläggav Ben » mån 08 jan 2007, 20:15

Nu torde flödet innehålla texterna i sin helhet.
Ben
LoC-skribent

Inläggav tompe » mån 08 jan 2007, 23:43

Jättebra. Jag brukar irritera mig på de saker jag läser med blogline som inte visar hela texten. Jag brukar aldrig orka klicka på en text för att läsa allt...
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav pinkunicorn » tis 09 jan 2007, 09:17

Ben skrev:Nu torde flödet innehålla texterna i sin helhet.

Tack!
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Inläggav jophan » tor 18 okt 2007, 11:39

Eftersom Bens blygsamhet verkar hämma honom, får väl jag citera vad han skrev idag på Enhörningens forum:

Enhörningen nr 12 är nu i tryck. Så länge inget katastrofalt händer på tryckeriet blir tidningen färdig till nästa torsdag och jag kommer alltså att ha den med mig på bokmässan i Helsingfors.

Den här gången blev det 52 sidor med noveller och recensioner (mer novellsidor än recensionssidor Wink )samt en enhörningspärmbild av Sari Luoto. Lägger upp pärmbilden och innehållsförteckningen i arkivet troligen på fredagen (jobbar mycket sent idag).

Än är det inte för sent att prenumerera.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Ben » fre 19 okt 2007, 13:47

jophan skrev:Eftersom Bens blygsamhet verkar hämma honom, får väl jag citera vad han skrev idag

Nej, ingen blygsamhet den här gången. Orsaken var nog bara en fruktansvärt lång arbetsdag.

Den som vill veta mer om innehållet i Enhörningen nr 12 kan nu klicka sig till Enhörningens forum där det finns en längre text om det kommande numret och där man även kan se pärmbilden.
Enhörningen, den där finlandssvenska fantastiktidskriften.
Ben
LoC-skribent

Enhörningen nr 12 postad

Inläggav Ben » fre 02 nov 2007, 12:00

Enhörningen nr 12 är nu postad och torde hitta sin väg till prenumeranterna under nästa vecka.
Ben
LoC-skribent

Inläggav Ben » mån 12 nov 2007, 17:43

Nu borde väl Enhörningen nr 12 ha hittat fram även till prenumeranterna i Sverige. Åtminstone har jag fått några rapporter om att tidningen kommit fram.

Kommentarer (såväl positiva som negativa) om numret mottages med iver. 8) Det går bra att posta kommentarer här på fandom.se eller Enhörningens forum, eller använd Enhörningens responsblankett om du vill vara anonym och/eller inte vill publicera dina kommentarer.
Ben
LoC-skribent

Inläggav centerwall » tis 13 nov 2007, 09:08

Just nu är jag mest bara glad att ha fått numret! :)

Återkommer säkert med några synpunkter när jag fått tid att läsa lite mer i det.
centerwall
Letterhack

Återgå till Fanzines, fans och fanac