Alvarpriset för 2006

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

Alvarpriset för 2006

Inläggav jophan » ons 16 maj 2007, 08:28

SAAM har beslutat att utlysa den rådgivande omröstningen om Alvarpriset för 2006 och att - efter att ha granskat nomineringarna från fandom - på röstsedeln sätta upp Johan Jönsson, Glenn Petersen och Anders Reuterswärd som kandidater. Omröstningen pågår till kl. 12.00 lördagen den 16 juni, och vinnaren kommer att annonseras under prisutdelningsceremonin på Swecon 2007 i Göteborg. Röstsedeln i PDF-format återfinns på fondens webbplats - http://www.alvarfonden.org .

För att göra det enklare att rösta är en begränsad form av e-poströstning möjlig. För att säkerställa att de e-röstande är bekanta med priset och kandidaterna och att deras identiteter är säkerställda, tillåts endast fans som är kända av SAAM:s styrelse att rösta elektroniskt. Vill du rösta elektroniskt skriver du till ordf à alvarfonden.org och beställer en elektronisk röstsedel.

Rätt att rösta har envar som var aktiv inom svensk sf-fandom senast den 31 december 2005 (i anknytning till fanzines, föreningar, pubmöten, e-postlistor och/eller kongresser). Observera att kravet är knutet till deltagande i svensk fandom, inte till svenskt medborgarskap eller bosättning i Sverige.

Johan
Ordf.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav åka » ons 16 maj 2007, 18:00

Och nu ser ni allihop till att rösta på Johan Jönsson, hoppas jag! I samma anda som jag fick priset för jättemånga år sedan (ja, ett halvdussin i alla fall) bör han vara den perfekte Alvarpristagaren. Vem har svept in i fandom på sådant sätt sedan jag och Sten och det gänget kom igång i slutet på nittiotalet? Och Johan är dessutom ännu mer aktiv i många fler kanaler än jag någonsin varit. Så. Johan Jönsson är det.
åka
Fan

Återgå till Fanzines, fans och fanac