12-timmarsfanzinet nr 2

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

12-timmarsfanzinet nr 2

Inläggav åka » tis 26 jun 2007, 09:39

Efter bara 17 år kommer nu det andra 12-timmarsfanzinet!

Molle, då med efternamnet Kanmert, uppfann detta koncept tillsammans med två andra glada fans. Man samlas helt enkelt under 12 timmar och producerar under denna tid ett färdigt fanzine. Det är kul och socialt, man får vara kreativ ihop med andra och har en ursäkt för fangathering av lite annorlunda slag.

Vårt 12-timmarsfanzine tillverkades den 26 maj, hemma hos mig. Här kan man ladda ner det:
http://sfweb.dang.se/h/12timmarszinet.pdf

Greif zu und genieße!
åka
Fan

Inläggav åka » ons 04 jul 2007, 11:43

Vore kul om någon hade kommentarer. Nån som läst det? Nån som gillar idén och kan tänka sig att vara med på ett 12-timmarsfanzine i framtiden? Nån som inte tycker att vi var tillräckligt renläriga enligt de ursprungliga instruktionerna?
åka
Fan

Inläggav Martin Andersson » mån 09 jul 2007, 15:56

åka skrev:Vore kul om någon hade kommentarer. Nån som läst det? Nån som gillar idén och kan tänka sig att vara med på ett 12-timmarsfanzine i framtiden? Nån som inte tycker att vi var tillräckligt renläriga enligt de ursprungliga instruktionerna?

Jag läste det. Det var himla trevligt och det var en väldigt kul idé. Vad beträffar att följa ursprungliga instruktioner... tja, efter 17 år kan ju slika instruktioner behöva anpassas till dagssituationen, så jag tycker inte man behöver ha dåligt samvete för det.
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos
Martin Andersson
Letterhack

Inläggav åka » mån 09 jul 2007, 17:14

Kul att höra att det uppskattas!

Det vore ju jätteskoj om någon annan tog upp stafettpinnen. Det gör inget om det dröjer ett tag, det var ju 17 år mellan de två första.
åka
Fan

Återgå till Fanzines, fans och fanac