Pubmöten

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

Pubmöten

Inläggav jophan » tis 30 okt 2007, 14:23

Jag har lagt upp en översikt över pubmöten här:

http://www.fandom.se/pub/

Jag skulle uppskatta om fel påpekades allteftersom de uppstår, så att den kan hållas aktuell. (Samt om jag har missat några möten.)
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav pinkunicorn » tis 30 okt 2007, 15:17

Det vore snyggt om LSFF-URL:en blev en länk.

Det ser ut som om stockholmsfandom ligger en bit efter klungan. ;-)
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Inläggav jophan » tis 30 okt 2007, 15:27

Länken finns ju i lokalkolumnen till höger.

Efter klungan, syftar du på att deras möten börjar så sent? Det tror jag faktiskt är ett av problemen med mötena. I min erfarenhet så finns det många som vill slinka in och ta en öl efter jobbet. Möten som börjar vid niotiden och håller på till efter midnatt riktar sig till en mycket smal målgrupp...
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav pinkunicorn » tis 30 okt 2007, 16:47

Det var den jag menade. Undrar varför firefox inte tyckte att den var en länk nyss. *klia*

Ja, det var klockan 21 jag syftade på. Om jag befinner mig i Stockholm en mötesdag så går jag gärna dit och hälsar på (det har visserligen bara passat en gång hittills, men det har i alla fall hänt). I så fall är det ju väldigt smidigt om det går att gå direkt från jobbet (eventuellt via shopping och mat) till mötet. Om det är ytterligare ett par timmar tills det börjar så tar det emot att hänga kvar på stan och göra ingenting eller lagom hinna ta sig till hotellet och tillbaka.
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Inläggav Sheriffen » tis 30 okt 2007, 18:16

Men det ska inte stå 21.00!

Det var den tid som till slut blev den vanliga på gamla Tre Backar, men exempelvis det senaste Saddle & Sabre-mötet började 19.30. Och de flesta har börjat 19.00.

Jag skulle vilja propsa på att den officiella tiden från och med nu är just 19.00! Och i själva verket propsar jag inte bara, jag bestämmer i egenskap av de senaste fem årens (!) mötesutlysare att så är fallet.

Ändring, bitte!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » tis 30 okt 2007, 18:24

Förresten, jag vet att vi befinner oss i nordisk fandom här, men jag föreslår att man även lägger upp Londonfandoms pubmöten. Det är inte ovanligt att nordiska fans besöker London - jag ska själv till Heathrow Airport i slutet på november och planerar, när jag ändå är där, att ta en sväng förbi London också, och självklart besöka deras pubmöte. Jag vet inte hur många fans på forumet som varit på ett av Londonfandoms pubmöten, men de jag har varit på har samlat horder av fans - uppemot femtio stycken eller fler - och det är ett alldeles utmärkt tillfälle att träffa och umgås med den trevliga Londonfandom och, självklart, knyta kontakter.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav tompe » tis 30 okt 2007, 21:06

Jag har för mig att Tammerfors hade några slags möten också. De höll till på en trevlig pub med god öl.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav jophan » tis 30 okt 2007, 22:58

Inga regelbundna möten på fast plats. Inte enligt Tomi Junnilas webbsida. Men stämmer inte den hoppas jag att någon finländare korrigerar mig.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav jophan » ons 31 okt 2007, 12:38

Sheriffen skrev:Förresten, jag vet att vi befinner oss i nordisk fandom här, men jag föreslår att man även lägger upp Londonfandoms pubmöten.

Jag förstår resonemanget, men jag vill ändå behålla den naturliga geografiska avgränsningen till Norden. Den som vill veta när och var The London Circles pubmöten avhålls får titta här:

http://news.ansible.co.uk/london.html
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sheriffen » fre 02 nov 2007, 16:22

Förresten, bara som en fotnot: jag råkade just kolla den gamla klistrade kallelesen till saloonmötena den sista torsdagen i varje månad, numera bland de raderade inläggen. Och där stod det också 19.00. Jag förstår inte riktigt varifrån det där med 21.00 kom över huvud taget, för vi har aldrig haft den tidpunkten på saloonen. En enda gång sågs vi 20.30 och en enda gång 20.00... fast sistnämnda var på Bishop's Arms sistlidna måndag!

Hur som helst, vad som gäller för Stockholmsfandoms möten den sista torsdagen varje månad är att de börjar 19.00!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Ben » lör 03 nov 2007, 00:54

Fantastiskt att någon äntligen sammanställt pubträffsinformationen! Tusen tack för det.

Då det gäller Finland kunde du ändra
"Helsingin SF Seura" till "Helsingforsfandom"
"Jyväskylän SF Seura 42" till "Jyväskyläfandom"
"Åbo SF-sällskap" till "Åbofandom"
samt lägga till
"Tammerforsfandom andra tisdagen varje månad, 18.30 antingen Kahdet Kasvot eller Fall's Cafe, Tammerfors, se http://www.spektre.fi/?page=tapahtumat för närmare info och karta"
Enhörningen, den där finlandssvenska fantastiktidskriften.
Ben
LoC-skribent

Inläggav jophan » sön 04 nov 2007, 11:13

Jag gick på uppgifterna på Tomi Junnilas sida, men jag ska rätta till det snart. Tack!
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Återgå till Fanzines, fans och fanac