SFF

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

Re: SFF

Inläggav Sheriffen » tor 20 maj 2010, 11:33

Helgen den 5/6 juni skickas en ny SFF-sändning ut!

Den som vill få ett fanzine distribuerat med SFF, skickar 70 exemplar så att de senast den 3 juni når

Johan Anglemark
Lingonvägen 10
743 40 Storvreta

SFF-Bulletin har dock jag lagt beslag på, så ditt fanzine måste ha en annan titel! :-)

Minns att man har rätt att distribuera fanzines med SFF även om man inte är medlem i föreningen!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Re: SFF

Inläggav Sheriffen » tor 01 jul 2010, 14:36

I den gamla fanniska urtiden fanns det något som hette LoC. Det är fanslang för Letter of Comment, det vill säga insändare. Sådana brukade man skicka till fanzinen.

Till min oförställda häpnad har senaste numret av SFF-Bulletin, det 158:e i ordningen, fått ett LoC! Så nu slås jag av tanken att tala om för er övriga fans att ni också är välkomna att skriva LoC:s, om ni känner för det. Med tanke på den senaste Bulletinens helt och hållet fanniska inriktning skulle det dessutom vara extra passande, eftersom just fanniska fanzines på den gamla goda tiden för det mesta hade välfyllda LoC-spalter.

Även om någon annan än jag skulle göra nästa Bulletin-nummer, vilket nog inte är sannolikt i och för sig, så kan jag redigera brevspalten till det numret. Så några problem därvidlag föreligger inte. Eventuella LoC:s bör skickas till min e-postadress. Den ser ut så här: anders.Sheriffen at gmail.com

Till det kan läggas att andra fanzineutgivare också uppskattar LoC:s, det vet jag med bestämdhet. Så när ni ändå är i farten tycker jag att ni ska skriva till Anna Davour och Knud Larn också, ni som är med i SFF och fick senaste sändningen.

Folk som är så ambitiösa att de fortfarande gör tvättäkta fanzines - och kolla nivån på Annas steampunknummer; förbluffande! - tycker jag ska uppmuntras och därför kommer jag förstås att skriva LoC:s till dem själv!

Det kan tilläggas att ett LoC gärna får innehålla även annat än direkta kommentarer till fanzinet, kanske fanekdoter eller något annat som på något vis har med saken att göra. Fältet är stort och fanniskt tolerant! :-)

Alltså, LoC, någon?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Föregående

Återgå till Fanzines, fans och fanac