Den fanniska drömvärlden

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

Den fanniska drömvärlden

Inläggav Sheriffen » tis 18 dec 2007, 09:50

Jag vaknade för en stund sedan, till det akuta minnet av en nyss upplevd, fannisk dröm. Det var kongress någonstans uppe vid Gärdet i Stockholm och Johan Anglemark grämde sig omåttligt över att han varit så dum att han hängt av sig och glömt sin jacka med plånboken i innerfickan i en offentlig lokal på hotellet där han bodde, och hotellet låg ända borta vid Stadion någonstans. So get this - han *flyger* dit och hämtar jackan med plånboken! Tar ett flygplan. Helt sant. Jacka och plånbok var intakta och omhändertagna av personalen, men han fick betala en straffavgift till hotellet för att han glömt jackan hängande i det där rummet.

Redan när han börjar prata om jackan - alltså innan han har tagit flyget - slås jag av den fasansfulla insikten att jag i min tur har hängt min jacka med plånboken i innerfickan på en stolpe *utomhus* och sedan bara gått därifrån och promenerat till kongressen. Den insikten var tydligen för hemsk, för i nästa veva i drömmen står jag i stället för att hämta jackan och tittar på en serie stillbildsfotografier som tagits med så kort mellanrum att man om man matar dem i snabb följd uppfattar det som utspelar sig som rörliga bilder. Samma princip som film, alltså, men med ryckigare rörelser eftersom det inte rör sig om 24 i sekunden. På de bilderna finns jag själv med och Britt-Louise Viklund och någon mer, och vi ägnar oss åt något slags fånig, fannisk lek som går ut på att rycka och slita i ett fanzine eller något, med gemensamma krafter men i tävlan om vem som ska få det. Tror jag, för jag minns inte riktigt när de där bilderna togs och exakt vad vi gjorde. Ligger de ute på nätet någonstans så att man kan titta på dem igen...?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Återgå till Fanzines, fans och fanac