Hur länge överlever man i vakuum?

Vetenskap, rymden och liknande

Inläggav Sten » tor 13 sep 2007, 22:36

Sven skrev:Ehh. Ja, det var den jag syftade på. Fast som den allvetande Sheriffen sade ovan tror jag trots allt att han dör.

Nu har jag packat upp lådan med H-författare, så jag kan titta efter. Huvudpersonen märker att Fats Konski har svimmat, men han hör hjärtat slå så han sliter bort Fats från hålet och sätter sig där själv. Och förlorar medvetandet. Han vaknar på sjukhuset.

I came to, lying face down -- with a clean sheet under me. "Feeling better?" someone asked. It was Knowles, standing by my bed, dressed in a bathrobe.
"You're dead," I told him.
"Not a bit." He grinned. "They got to us in time."
"What happened?" I stared at him, still not believing my eyes."
"Just like we thought -- a crashed rocket. An unmanned mail rocket got out of control and hit the tunnel."
"Where's Fats?"
"Hi!"
I twisted my head around; it was Konski, face down like myself.
"You owe me twenty," he said cheerfully.
"I owe you--" I found I was dripping tears for no good reason. "Okay, I owe you twenty. But you'll have to come to Des Moines to collect it."
Sten Thaning
Sten
Letterhack

Inläggav Sven » tor 13 sep 2007, 23:26

När jag skall ta livet av mig, strax innan jag tar steget in i dödsmaskinen då jag känner mig nödgad att som försvar av min handling skriva en punktlista över anledningat till att självmord är det enda rimliga alternativet så kommer mina misstag i den här tråden ligga på plats fem eller sex.
Sven
LoC-skribent

Föregående

Återgå till Hårda hörnet