Seven Days

Om sf och fantasy i ljud och rörliga bilder

Seven Days

Inläggav Rymd-Olov » ons 03 sep 2008, 18:14

En arbetskamrat kom idag fram till mig och sa ungefär:

"Du som gillar science fiction, har du sett det här Seven Days."

"Nääej", svarade jag, som inte äger någon tv.

"Det är ganska bra faktiskt", sa hon. Etc, etc, varför började jag återge hela konversationen? Poängen med tråden var att jag ville fråga om någon känner till här tv-serien. Arbetskamraten hann säga att hon inte tror att den går på någon svensk kanal just nu och att den "inte innehåller utomjordingar, men det är en tidsresehistoria", innan hon skyndade iväg.

Någon som sett den och kan rekommendera alternativt avskräcka, eller bara berätta lite mer?
/Olov L

Blogg av det bredare slaget där temat är sf, fantasy och skräck: http://drommarnasberg.wordpress.com
Rymd-Olov
Letterhack

Re: Seven Days

Inläggav Martin Andersson » sön 07 sep 2008, 08:44

Rymd-Olov skrev:En arbetskamrat kom idag fram till mig och sa ungefär:

"Du som gillar science fiction, har du sett det här Seven Days."

"Nääej", svarade jag, som inte äger någon tv.

"Det är ganska bra faktiskt", sa hon. Etc, etc, varför började jag återge hela konversationen? Poängen med tråden var att jag ville fråga om någon känner till här tv-serien. Arbetskamraten hann säga att hon inte tror att den går på någon svensk kanal just nu och att den "inte innehåller utomjordingar, men det är en tidsresehistoria", innan hon skyndade iväg.

Någon som sett den och kan rekommendera alternativt avskräcka, eller bara berätta lite mer?

Jo, den ÄR ganska bra.

Om jag minns rätt handlar den om en hemlig avdelning av NSA, som har byggt en tidsmaskin med hjälp av utomjordisk teknologi (vrakrester från Roswell-kraschen). Maskinen har dock en rätt rejäl begränsning: den kan bara skicka folk sju dagar bakåt i tiden. Detta leder till en del rätt spännande situationer, som när gruppen efter ett terrordåd har mindre än en vecka på sig att klura ut vem som gjorde det och hur det gick till, så att de kan skicka tillbaka sin agent och stoppa det.

(Det finns faktiskt utomjordingar med i ETT avsnitt...)
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos
Martin Andersson
Letterhack

Återgå till Film, tv och radio