Om sf-filmer på radio

Om sf och fantasy i ljud och rörliga bilder

Om sf-filmer på radio

Inläggav john-henri » fre 27 mar 2009, 11:07

Roade kan ju fundera på att lyssna på radions filmprogram Kino i dag (27 mars) kl 18:15, repris söndag 29 mars 16:03). Programmet handlar om sf-film och sf-tv-serier och om varför sf inte tas på allvar i Sverige. Bland andra får också jag prata i ett par minuter.

John-Henri
Prenumerera på Nova science fiction. 4 nr för 275 kr. Postgiro 52 80 97-9, Gafiac. Om du tycker att det ska finnas sf på svenska också!
john-henri
BNF

Inläggav Sheriffen » fre 27 mar 2009, 18:54

Just nu avrundar de med att prata om kommande eländet Terminator 4: Salvation, och den delen av programmet är ju ointressant per definition, så jag har stängt av.

Fast tidigare var det rätt ok, tycker jag nog. De båda Battlestar Galactica-fansen var vettiga och någonstans känns det ju rätt bra att de båda var kvinnor, en av dem till och med SvD-krönikör. För att slå hål på fördomar om sf-fans, menar jag.

Jerry Määttä och John-Henri Holmberg var väntat vettiga, även om jag sätter pengar på att John-Henri var klippt innan han avslutat den sista delen av sitt resonemang.

Lyssna ni som inte lyssnat:

http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramId=3051

Lägg för all del också märke till att man kan ladda ned och spara radioprogram som MP3-filer på Sveriges Radios hemsida.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav john-henri » fre 27 mar 2009, 19:25

Klippt är knappt ordet. De spelade in en intervju på cirka 20 minuter och använde nätt och jämnt tre. Men samtalet var faktiskt intressant och producenten, som intervjuade mig, verkade autentiskt intresserad av sf.

John-Henri
Prenumerera på Nova science fiction. 4 nr för 275 kr. Postgiro 52 80 97-9, Gafiac. Om du tycker att det ska finnas sf på svenska också!
john-henri
BNF

Återgå till Film, tv och radio