Fanhistoria i New York

Om sf och fantasy i ljud och rörliga bilder

Fanhistoria i New York

Inläggav Sheriffen » tis 02 mar 2010, 03:21

Det här är faktiskt lite roligt och jag har glömt att nämna det tidigare. Nu är det en aning bråttom, för om några dagar går det inte att arkivlyssna längre. Hur som helst, det finns ett radioprogram i P4 som heter Karlavagnen och dit folk ringer in och berättar självupplevda historier, för det mesta på ett på förhand angivet tema. Den 3 februari var temat "Taxiresan jag aldrig glömmer", så jag epostade in till dem och berättade kort om en taxiresa jag varit med om och de ringde upp och bad mig vara med. Så det var jag. Vad som inte framkommer i samtalet är att det här dessutom är fanhistoria, för taxiresan jag berättar om kom sig av att jag och Roger Sjölander befann oss i New York, båda två för första gången, och efter några dagar där skulle vidare till världskongressen i Denver. Men det blev lite problematiskt den dag vi skulle flyga från New York till Denver och vi var i extremt behov av en mycket snabb taxiresa till JFK. Och det här är vad som hände.

Så här. Gå hit:

http://www.sr.se/sida/sandningsarkiv.as ... ramid=3117

Där hittar ni den arkiverade filen för programmet den 3 februari. Programmet består av tre delar. Om ni för den lilla bluppen som rör på sig i överkant när man lyssnar till slutet av raden två gånger, så kommer ni in på programmets sista och tredje del. Mitt samtal dyker upp 38:40 in i det tredje segmentet.

Två sf-fans på väg till en världskongress.

Det är sådant här de spinner fanniska myter av.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Återgå till Film, tv och radio