Intressanta filmer i ett parallellt universum.

Om sf och fantasy i ljud och rörliga bilder

Intressanta filmer i ett parallellt universum.

Inläggav robobot » sön 23 sep 2012, 21:27

Hittade en sida med filmaffischer från ett alternativt universum som jag ville dela med mig av.
En del av filmerna vore faktiskt riktigt intressanta att se. Det är en rolig tanke och väldigt underhållande alla fall.

http://hartter.blogspot.se/2009/11/misc.html?m=1
robobot
WAHF

Re: Intressanta filmer i ett parallellt universum.

Inläggav Sheriffen » mån 24 sep 2012, 21:45

Alldeles autentiskt intressant skulle det ha varit med Akira Kurosawas version av 2001 - A Space Odyssey.

Jag finner det inte rimligt att säga något annat än att 2001 är en av filmhistoriens båda främsta science fiction-filmer och den andra är förstås Fritz Langs Metropolis.

Och Akira Kurosawa skulle ha varit en av ytterst få regissörer som faktiskt förmått göra en version av 2001 - A Space Odyssey som var mycket annorlunda originalet, men i precis samma klass.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Re: Intressanta filmer i ett parallellt universum.

Inläggav Inge van Wett » ons 26 sep 2012, 10:24

Sheriffen skrev:Alldeles autentiskt intressant skulle det ha varit med Akira Kurosawas version av 2001 - A Space Odyssey.

Jag finner det inte rimligt att säga något annat än att 2001 är en av filmhistoriens båda främsta science fiction-filmer och den andra är förstås Fritz Langs Metropolis.

Och Akira Kurosawa skulle ha varit en av ytterst få regissörer som faktiskt förmått göra en version av 2001 - A Space Odyssey som var mycket annorlunda originalet, men i precis samma klass.

Instämmer!!!

Robobot -- du har kommit till fandom.se med flera guldkorn -- härligt -- kör hårt!!!
Inge van Wett
Det perifera är det centrala
Inge van Wett
Fan

Återgå till Film, tv och radio