Brimstone

Om sf och fantasy i ljud och rörliga bilder

Brimstone

Inläggav Darulf » ons 10 jan 2007, 19:08

Är det någon som sett serien och kan säga om de 13 avsnitt som gjordes var bra eller bara förfärliga? Löns de att skaffa sig?

Enligt wikipeda var denna 1998 års serie om en död detektiv som gör ett avtal med djävulen att återvända till jorden för att leta reda på och återföra 113 smitna själar från helvetet. Dessa själar har förstås en del intressanta krafter...

Vet inte varför de bara gjorde 13 avsnitt. Detta verkar för mig som en enormt inspirerande grundhistoria. Bättre än Supernatural iallafall (dålig serie).
Darulf

Inläggav tompe » ons 10 jan 2007, 19:40

Jag såg några avsnitt när serien gick på svensk TV men tyckte inte det var speciellt bra.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav OsloPC » tis 16 jan 2007, 14:48

tompe skrev:Jag såg några avsnitt när serien gick på svensk TV men tyckte inte det var speciellt bra.

John Glover gjorde en god innsats som djevelen.

Ellers føltes konseptet litt tynt for en serie. Hadde vært bedre med én film eller én roman.

Men det var ganske stemningsfullt til tider.

PC
OsloPC
Letterhack

Inläggav Darulf » tis 30 jan 2007, 23:30

Nu har jag sett alla avsnitt i serien. Kanske lite enhanda, med mycket tyngd på polisens våldtagna hustrus inverkan på honom. Håller med ovanstående att djävulsrollen gjordes bra. Dessutom anser jag att känslan i serien är den absolut rätta. Tror nog att de skulle ha kunnat tänka ut några trevliga episoder till hade de bara fått chansen.

Men, det är sådant.
Darulf

Re: Brimstone

Inläggav Sheriffen » ons 31 jan 2007, 09:06

Darulf skrev:Är det någon som sett serien och kan säga om de 13 avsnitt som gjordes var bra eller bara förfärliga? Löns de att skaffa sig?

Enligt wikipeda var denna 1998 års serie om en död detektiv som gör ett avtal med djävulen att återvända till jorden för att leta reda på och återföra 113 smitna själar från helvetet. Dessa själar har förstås en del intressanta krafter...

Serien har jag inte ens hört talas om, men i sammanhanget vill jag nog rekommendera vad som på din beskrivning förefaller vara originalet - nämligen filmen "Angel On My Shoulder" av Archie Mayo, med Paul Muni i huvudrollen. Förträfflig sak på samma tema.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Återgå till Film, tv och radio