Tips: Heroes

Om sf och fantasy i ljud och rörliga bilder

Re: Tips: Heroes

Inläggav bkhl » lör 05 maj 2007, 00:44

tompe skrev:Det kanske är olika författare för olika karaktärer och de kanske skriver hela scenen där "deras" karaktär är huvudperson?

Nej, i allmänhet skriver en författare på en teveserie ett helt avsnitt, och det gäller även Heroes.
bkhl

Inläggav john-henri » lör 05 maj 2007, 17:44

Jag är usel på TV. Dexter tycker jag tillhör de mer uthärdliga serierna just nu, tack vare humor och bra skådespelare, men det är inte så att jag anstränger mig speciellt för att inte missa något avsnitt. Två serier som går för närvarande tar sig enligt min mening upp på den nivå där det känns rimligt att köpa dem på dvd för att inte missa några avsnitt: "Boston Legal" och "The L Word". Någon sf-tv-serie jag reflekterat över att köpa på dvd har jag aldrig sett, måste jag nog medge.

John-Henri
Prenumerera på Nova science fiction. 4 nr för 275 kr. Postgiro 52 80 97-9, Gafiac. Om du tycker att det ska finnas sf på svenska också!
john-henri
BNF

Inläggav Sheriffen » lör 05 maj 2007, 18:47

john-henri skrev:Någon sf-tv-serie jag reflekterat över att köpa på dvd har jag aldrig sett, måste jag nog medge.

"The Prisoner."

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Merry » mån 21 maj 2007, 17:17

john-henri skrev:Jag är usel på TV. Dexter tycker jag tillhör de mer uthärdliga serierna just nu, tack vare humor och bra skådespelare, men det är inte så att jag anstränger mig speciellt för att inte missa något avsnitt.
John-Henri

Jag tittade på Dexter och håller med om att den har bra skådespeleri, men jag tycker att Dexter är lite problematisk, givet att han är psykopat. Han är central för hela serien men kan inte utvecklas i relation till de andra karaktärerna, vilket gör det svårt för mig att se hur de skall bygga en fungerande säsong två. Visserligen verkar serien inte behandla hans psykopati speciellt konsekvent, så det kanske löser sig. Han är avsevärt mer teddybjörnsartad och "god" än i boken.

(Såvitt jag förstår kan man inte bota psykopati.)

Dessutom tycker jag att den röda tråden (den andra seriemördaren) är ganska oövertygande.
Merry
Fan

Föregående

Återgå till Film, tv och radio