Kinematografi

Om böcker, film, tv och musik i vidare bemärkelse

Re: Kinematografi

Inläggav Sheriffen » tis 04 maj 2010, 17:25

Rymd-Olov skrev:Jag föreslår att du skriver en kommentar till recensionen där du berättar om den höga besöksfrekvensen och ber folk berätta varför de sökte efter just Döden i Venedig.

Utmärkt idé. Det gör jag.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » tis 04 maj 2010, 17:29

jophan skrev:Folk kanske har tröttnat på livet och längtar efter solsemester samtidigt? Och lyckas inte stava till biscotti.

Och så sitter de där, trötta på livet, och inser att solsemesterparadiset Venedig är rena döden...

Hoppas de lyckas stava rätt sedan, så att de kan muntra upp sig med en liten biscotti!

:-)

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » tor 06 maj 2010, 09:34

"Come back to the five and dime, Jimmy Dean, Jimmy Dean", sa ju Robert Altman.

Men bara om du inte har bytt efternamn och nu heter James Franco i stället, kanske man ska tillägga. Eller förresten, det kanske vore rätt ok. För just James Franco är rätt bra på att vara din legend. Frågan är väl hur man ska se på resten:

http://moviehead.wordpress.com/

Be seeing you - at Kinematografi!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » sön 09 maj 2010, 00:22

Hur många av forumets läsare gillar att knyppla spetsar?

Hur många har provat att kombinera verksamheten med arsenik?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » fre 21 maj 2010, 13:40

Hundar, slum och miljonärer. Kan de bli bättre?

Ja, det kan det. Frågan är väl snarast, kan det bli sämre?

Välkomna:

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » lör 22 maj 2010, 19:23

Kan medelålders kvinnor ha ångande het sex och gilla det?

Självklart.

Det intressanta är att till och med Hollywood (!) har insett det nu:

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » sön 23 maj 2010, 20:05

De fortsätter. På senaste tiden inte lika intensivt, men de fortsätter.

Att söka på och läsa om Döden i Venedig av Luchino Visconti, alltså. Och hittills har ingen svarat på min förfrågan i kommentarsfältet om varför de gör det.

Om någon känner ens en fläkt av svaret, så skriv gärna i den här tråden eller ännu hellre i kommentarsfältet till recensionen av Döden i Venedig på Kinematografi.

Det här har hållit på i månader nu. Jag börjar bli mycket nyfiken. Och förbryllad.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Svensson » mån 24 maj 2010, 01:34

Det har väl "hängt sig" helt enkelt. Jag är ingen dataexpert, men ett tag fick jag till exempel många spamkommentarer till ett visst inlägg. Så jag raderade inlägget (som ändå inte var något att ha).

Så för att komma till rätta med Döden i Venedig-trafiken, kan du ju 1. kopiera inlägget 2. radera det 3. klistra in det i ett nytt inlägg. Då kanske de gåtfulla sökningarna upphör.
Svensson
Trufan

Inläggav Sheriffen » mån 24 maj 2010, 09:33

Svensson skrev:Det har väl "hängt sig" helt enkelt. Jag är ingen dataexpert, men ett tag fick jag till exempel många spamkommentarer till ett visst inlägg. Så jag raderade inlägget (som ändå inte var något att ha).

Så för att komma till rätta med Döden i Venedig-trafiken, kan du ju 1. kopiera inlägget 2. radera det 3. klistra in det i ett nytt inlägg. Då kanske de gåtfulla sökningarna upphör.

Fast det här undrar jag om det stämmer. Det är ju faktiskt så att jag får sökningar som uppenbarligen verkar skrivna av människor, för det står sådant som "döden i venedig film" eller "björn andresen" eller bara "döden i venedig" och så vidare. Och så har de alltså hittat till recensionen av just den filmen.

Plus att det ibland syns att om Kinematografi haft si och så många besök (alltså, av folk som inte hittat dit via sökning med Google utan redan känner till bloggen och förmodligen har bokmärkt den), så är det så och så antal av de besökarna som har klickat på just Döden i Venedig, medan andra har klickat på andra filmer.

Fast jag kanske gör som du säger, bara för att testa. Fast då hamnar väl recensionen av Döden i Venedig på nytt överst, alltså som en ny recension gjord i nutid?

Det skulle jag inte riktigt gilla. Kan jag lägga in den på samma plats bland recensionerna, alltså där den ligger nu?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav jophan » mån 24 maj 2010, 10:08

Radrerar du och gör om inlägget kommer det att försvinna ur Googles databas ett tag och leda till att du får färre besökare. Jag tror Lennart missförstår dig och tror att du har drabbats av en massa spammare som skriver skräpkommentarer på din blogg.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Svensson » mån 24 maj 2010, 14:03

jophan skrev:Radrerar du och gör om inlägget kommer det att försvinna ur Googles databas ett tag och leda till att du får färre besökare. Jag tror Lennart missförstår dig och tror att du har drabbats av en massa spammare som skriver skräpkommentarer på din blogg.

OK, jämförelsen med spamkommentarer som jag haft på min egen blogg var onödig. Jag förstår att det inte är det som det handlar om här.

Men om du Sheriffen kopierar, raderar och klistrar texten i ett nytt inlägg in hamnar den nog överst, typ med datumet för den dag det görs på.
Svensson
Trufan

Inläggav jophan » mån 24 maj 2010, 14:40

Men varför skulle han vilja det? Han är nyfiken på varför folk söker på nätet efter Döden i Venedig, det är ju inte som att det ställer till något problem för honom. Han vill bara veta varför folk söker efter denna film. Det får han inte svar på om han raderar inlägget och klistrar in det igen. Då får han bara färre besökare till bloggen och varför skulle han vilja ha det?
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sheriffen » tis 25 maj 2010, 08:23

Jag måste säga att Johan har helt rätt i allt han säger.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » tis 08 jun 2010, 19:48

Ibland gör Kinematografi filmkonsten en tjänst genom att inte ge folk de upplysningar de vill ha.

I dag har någon hittat dit med följande sökord:

titta gratis på filmen hostel 1

Eftersom Hostel: Part II recenseras på Kinematografi hittade vederbörande dit och läste, tydligen, sidan Om nedladdning.

(Det gjorde för övrigt några fler också.)

Fnitter.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » mån 12 jul 2010, 13:28

Den som till äventyrs råkar tro att Sean Connery var den förste James Bond i en filmatisering har fått det hela om bakfoten.

The name is Nelson. Barry Nelson:

Och det är inte Keaton, Buster Keaton som är The General. Utan ett ånglok:

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

FöregåendeNästa

Återgå till Kulturkvarten