Scorpions i Athen - plus foton i The Night Gallery!

Om böcker, film, tv och musik i vidare bemärkelse

Scorpions i Athen - plus foton i The Night Gallery!

Inläggav Sheriffen » fre 10 jul 2009, 03:21

Så var vi då på Scorpions megakonsert i Athen i måndags kväll! Den öppnade med en dryg timmes lysande heavy metal av Greklands ende riktige metaller, Vasíllis Papaconstantínou, och sedan brakade Scorpions på med en TOTALSPEKTAKULÄR show! Som jag har sagt i Henkes AC/DC-tråd är Scorpions ett av de aktivaste band man kan se på en scen och den här gången körde de dessutom metalhäftiga backdrops på screenen bakom scenen, som illustrerade låtarna! Plus att de hade screens på båda sidor om scenen där vi bland annat till musiken fick se Athéns vackra fullmåne, som vi även såg på himlen! Dessa ungdomar i Scorpions - bara drygt 60 hela gänget - öste så mycket metall, i både fast (the really heavy songs) och smält form (the ballads), över oss metalheads (som vi grekiska headbangers kallar oss) att vi inte kunde bli annat än överlyckliga! De höll på i två timmar och fyrtiofem minuter och hann avverka i princip varenda stor Scorpionslåt i historien, plus flera av de mindre kända men för den skull inte sämre! Och största ögonblicket under konserten var när Scorpions bjöd in Vassílis Papaconstantínou, om möjligt ännu mer populär bland grekiska metalheads än de själva, på scenen att sjunga "Holiday" tillsammans med Klaus Meine! Publiken var i totalt uppror! Sedan hade de tre andra gäster också: Uli Jon Roth, Michael Schenker och Herman Rarebell! Ni här på forumet som är riktiga headbangers vet vad jag menar! Jag kan säga rakt av att vi var i metallisk extas, alla tiotusentals (hur många vi nu var - jag vet inte!)! Och jag var förstås där med Elisávet och några av våra vänner, så nu har The Night Gallery på min fotosida uppdaterats. De nya bilderna:

1) Jag och Elisávet, på konserten!

2) Jag och Alice Cooper (titta vad jag pekar på), på konserten!

3) Pános, Giórgos (våra vänner), jag och Elisávet, på konserten!

4) Giórgos, Pános och jag, på konserten!

5) Elisávet, jag och Giórgos, på konserten!
(Den enda bild i historien där ni kommer att se Sheriffen le. Never do, never will again.)

6) Och så, slutligen - Elsávet och Uli Jon Roth (!!!), efter konserten! Naturligtvis ville Uli Jon Roth posera på ett foto med vackra Elisávet! Jag tror han var stoltare än hon, faktiskt!

Och här är länken till bilderna:

http://picasaweb.google.com/anders.bell ... htGallery#

Heavy. Metal. Rules.

Kör hårt,
Sheriffen
Senast redigerad av Sheriffen fre 10 jul 2009, 11:20, redigerad totalt 1 gång.
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » fre 10 jul 2009, 07:03

Det slår mig just.

Ni vet förstås att ni kan klicka på varje enskild bild så att den blir större...?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Återgå till Kulturkvarten