Nirvana 2002

Om böcker, film, tv och musik i vidare bemärkelse

Nirvana 2002

Inläggav Henke » tor 12 nov 2009, 23:25

Jag måste bara, för en som jag, som har gillat dödsmetall sedan i början av 90-talet är svenska "gammaldöds" bandet Nirvana 2002 heliga och när man nu kan återköpa deras låtar mellan 89-91 plus lyssna på dem via bandets hemsida http://www.nirvana2002.info/ troligen gillar inte alla denna musiken - men detta är ett stycke svensk-dödsmetall historia...För er som inte vet så står Orvar Säfström för sång (Filmkrönikan)
Henrick Pålsson

Det som är nyttigt för andra är inte nyttigt för mig och det som är nyttigt för mig är inte nyttigt för andra..

Jag ska skänka min kropp till Science Fiction (Lemmy Motörhead)
Henke
Fan

Inläggav Sheriffen » fre 13 nov 2009, 04:38

Henke, innan jag ens har kollat länken - Nirvana 2002?!

Va...?!

Nirvana kom från Seattle. Och Kurt Cobain, bandets frontman, begick tragiskt självmord i april 1994.

Men innan dess var han med om att göra "Smells Like Teen Spirit". Kanonlåt.

Tala om för mig vad det här är frågan om innan jag begår blasfemi och kollar länken.

Coverband...?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Henke » fre 13 nov 2009, 10:41

Coverband...?

Nej inget coverband, det finns inte ens en liten likhet mellan Nirvana och Nirvana 2002 - Nirvana med Kurt Cobain bildades 1987 - Nirvana 2002 bildades några innan, men med namnet Prophet 2002, men tog namnet Nirvana 2002 innan man hade hört talats om Nirvana och Kurt Cobain, men fanns bara en kort period som att Nirvana med Cobain släppte en EP..Nirvana (Grunge) Nirvana 2002 (Death Metal).
Henrick Pålsson

Det som är nyttigt för andra är inte nyttigt för mig och det som är nyttigt för mig är inte nyttigt för andra..

Henke
Fan

Inläggav Rymd-Olov » lör 14 nov 2009, 11:28

Jag känner bara till Nirvana 2002 pga att de omnämns i en serie av Mats Jonsson (en serie som ingår i samlingen Unga norrlänningar). Den unge Mats kommer ut ur en konsertlokal och ser två svartklädda typer stå och prata om musik. Citerat ur minnet:

SVARTKLÄDD 1: Nirvana är så jävla bra!
SVARTKLÄDD 2: [replik som bekräftar den förstes åsikt]
MATS JONSSON: Ja, det är ju trevligt att ett alternativt band kan gå hem även hos de breda folklagren!
SVARTKLÄDD 1 och SVARTKLÄDD 2: Wööööh! Vi pratar om Nirvana 2002, det asbra dödsmetallbandet! Slät figur!

Det ska bli kul att höra hur de låter, så tack för länken.
/Olov L

Blogg av det bredare slaget där temat är sf, fantasy och skräck: http://drommarnasberg.wordpress.com
Rymd-Olov
Letterhack

Inläggav Henke » sön 15 nov 2009, 22:07

Tack själv, ska kolla upp den serien.
Henrick Pålsson

Henke
Fan

Återgå till Kulturkvarten