Vem skrev Stieg Larssons romaner?

Om böcker, film, tv och musik i vidare bemärkelse

Vem skrev Stieg Larssons romaner?

Inläggav john-henri » mån 25 jan 2010, 17:53

I samband med den idiotiska diskussionen om huruvida Stieg Larsson verkligen skrev sina romaner som den senaste tiden har förts i Dagens Nyheter har jag blivit intervjuad av branschtidningen Svensk Bokhandel. Den som är road kan läsa intervjun på tidskriftens hemsida, där det för övrigt också finns en kommentar av redaktören Lasse Winkler. Sidan finns här: http://www.svb.se/nyheter/kunde-stieg-larsson-skriva

John-Henri
Prenumerera på Nova science fiction. 4 nr för 275 kr. Postgiro 52 80 97-9, Gafiac. Om du tycker att det ska finnas sf på svenska också!
john-henri
BNF

Inläggav Rymd-Olov » tis 26 jan 2010, 11:07

Tack för det. Jag satt och läste de olika inlägg som gjorts i DN häromdagen och tyckte att vissa av dem liknade konspirationsteorier. Sedan kom jag att tänka på att en del medlemmar av detta forum förmodligen skulle kunna ge en del synpunkter, men ville inte fråga.
/Olov L

Blogg av det bredare slaget där temat är sf, fantasy och skräck: http://drommarnasberg.wordpress.com
Rymd-Olov
Letterhack

Inläggav john-henri » tis 26 jan 2010, 18:19

Tramset fortsätter. För den som är road kommer frågan om ifall Stieg skrev sina böcker att dryftas i Kvällsöppet, TV4 på onsdag kväll. Jag ska tydligen delta; eftersom väl programmet brukar vara av debattkaraktär antar jag att det också deltar någon som inte tror att Stieg själv kunde skriva sina böcker, men vem det i så fall blir vet jag inte.

John-Henri
Prenumerera på Nova science fiction. 4 nr för 275 kr. Postgiro 52 80 97-9, Gafiac. Om du tycker att det ska finnas sf på svenska också!
john-henri
BNF

Återgå till Kulturkvarten