Gammaldöds - Morbid Angel

Om böcker, film, tv och musik i vidare bemärkelse

Gammaldöds - Morbid Angel

Inläggav Henke » tis 17 maj 2011, 17:35

Allt hände när jag var några år yngre än vad jag är nu. Det amerikanska dödsmetallbandet Morbid Angel släppte sitt debutalbum Altars of Madness (1989) - jag hörde nog det allra första gången 1990 och ens liv blev aldrig mera sig likt efter det släppet och sedan släppte bandet Blessed Are the Sick (1991) två kanon plattor fanns nu i mitt hem och jag och mina "dödsmetallare" från Billdal (en förort till Göteborg) hade Morbid Angel som förebilder och man vände på tennisracken och mimade och headbangade efter skolan och drömde om att en gång bli rockstjärna!

Och idag såg jag att samma band ska släppa nytt (dom har förvisso släppt 5 skivor under tiden) men inget har varit bra. Men så fick jag en länk skickat till mig via en polare, med låten Nevermore och efter ett antal spelningar av låten inser jag att bandet är tillbaka!! Så årets platta har kommit!!! eller kommer att nån ens hem den 7e Juni.

http://www.youtube.com/watch?v=MSmOKcwcsbs&feature=player_embedded
Henrick Pålsson

Det som är nyttigt för andra är inte nyttigt för mig och det som är nyttigt för mig är inte nyttigt för andra..

Jag ska skänka min kropp till Science Fiction (Lemmy Motörhead)
Henke
Fan

Återgå till Kulturkvarten