Vem gör bäst TV-serier numera?

Om böcker, film, tv och musik i vidare bemärkelse

Inläggav OsloPC » sön 21 jan 2007, 13:29

Jesper skrev:Boston Legal är Ally McBeal för medelålders män (och ganska underhållande också, även om jag inte följt den slaviskt).

Ok, det lyder jo interessant for meg (blir 40 om 13 måneder...) :D

Jesper skrev:Veronica Mars är inte lika klyschig som den först kan verka; en bit inmärker man att mycket inte är som man först trodde.
Den är bättre än Buffy också, bara så ni vet.

Hm, kanskje jeg skal gi den en sjanse til.

Ellers istemmer jeg i skryt av britiske TV-serier. Ikke er det SF og ikke nytt, men jeg har nylig sett andre sesong av "Campion" (basert på Margery Allinghams romaner, tittelfiguren er forøvrig spilt av Peter Davison, i våre kretser mest kjent for å ha vært en av skuespillerne som har spilt Dr Who). Meget bra adapsjon.

(Grunnen til at jeg ikke har fått sett det før nå, er at sesong 2 kun er utgitt på amerikansk DVD/sone 1, men jeg fikk den da i julen levert på døren i New Jersey.)

PC
OsloPC
Letterhack

Inläggav tompe » ons 24 jan 2007, 01:33

john-henri skrev:Svårbesvarad fråga. Den stora poängen med Boston Legal är såvitt jag ser det att serien är dels uttalat och ibland hysteriskt roligt politiskt icke-korrekt, dels att den har utmärkta skådespelare (framför allt James Spader, nästan alltid en njutning att se, men till och med den forne kapten Kirk visar sig ha oanade talanger).

OK, nu har jag sett 8 avsnitt av Boston Legal och det är faktiskt ganska bra och underhållande. Håller med om din beskrivning av poängen och skådespeleriet. En bra blandning av humor och drama.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav JohanE » mån 29 jan 2007, 00:38

Jag gillade skarpt Firefly som ju dock avbröts hastigt, och som det bara spelades in en säsong av.

Jag är dock notoriskt dålig på att följa tv-serier när de går på tv, eftersom jag aldrig lyckas komma ihåg att slå på tv:n. Och jag antar att det kan vara litet annorlunda att se dem på dvd, eftersom tempot skiljer sig.
JohanE
WAHF

Inläggav tompe » mån 29 jan 2007, 00:42

Jag klarar inte av att komma ihåg tider heller men nedladdning från nätet har gjort att jag följer serier. Jag har också märkt att det är betydligt bättre att se många avsitt i tätt följd än att se ett i veckan. Upplevelsen blir annorlunda och mycket förmodligen på grund av att man är mer inne i serien om man ser avsnitten i tätt följd.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Föregående

Återgå till Kulturkvarten