Värmen av Lundell

Om böcker, film, tv och musik i vidare bemärkelse

Värmen av Lundell

Inläggav OsloPC » tor 05 apr 2007, 14:16

Jeg har en tendens til å lese "debattbøker" noen år etter at debatten "raste" i aviser og på nett. Värmen byr på den ubetalelige kombinasjonen gretne gamle gubber mot unge feminister. Hittil synes jeg det er mest fryktelig mye tekst. Ellers skjønner jeg ikke helt hvorfor de unge feministene skulle være mindre feminister fordi de "drömmedräglar om Snoop Dogg". Riktignok kan nok Lundell ha et lite poeng om at feminisme for enkelte unge kvinner har et preg av wise career move, liksom det kunne være lurt å ha den rette rødfargen i norsk kulturliv på 70-tallet, men mest synes jeg det blir, ja, "gnäll".
OsloPC
Letterhack

Re: Värmen av Lundell

Inläggav Sheriffen » tor 05 apr 2007, 14:56

OsloPC skrev:Jeg har en tendens til å lese "debattbøker" noen år etter at debatten "raste" i aviser og på nett. Värmen byr på den ubetalelige kombinasjonen gretne gamle gubber mot unge feminister. Hittil synes jeg det er mest fryktelig mye tekst. Ellers skjønner jeg ikke helt hvorfor de unge feministene skulle være mindre feminister fordi de "drömmedräglar om Snoop Dogg". Riktignok kan nok Lundell ha et lite poeng om at feminisme for enkelte unge kvinner har et preg av wise career move, liksom det kunne være lurt å ha den rette rødfargen i norsk kulturliv på 70-tallet, men mest synes jeg det blir, ja, "gnäll".

Om det är Ulf Lundell du pratar om, så kolla brevet han skrev till en ung, kvinnlig recensent och som trycktes i alla fall delvis i den första upplagan av antologin "Fittstim" (jag tror att det togs bort i senare upplagor, efter någon rättslig process). I brevet framstod Lundell som... vad ska vi säga? ... hm, glödgat ilsken, oresonligt grinig och möjligen mycket frustrerad gammal gubbe...?!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Re: Värmen av Lundell

Inläggav OsloPC » mån 09 apr 2007, 23:38

Sheriffen skrev:Om det är Ulf Lundell du pratar om, så kolla brevet han skrev till en ung, kvinnlig recensent och som trycktes i alla fall delvis i den första upplagan av antologin "Fittstim" (jag tror att det togs bort i senare upplagor, efter någon rättslig process). I brevet framstod Lundell som... vad ska vi säga? ... hm, glödgat ilsken, oresonligt grinig och möjligen mycket frustrerad gammal gubbe...?!

Stemmer, det er ham. Värmen er altså et senere "svar" fra Lundell (1. utgave 2005, pocket 2006). Han er visst ennå sur :-)

PC
OsloPC
Letterhack

Återgå till Kulturkvarten