Rockpoeter

Om böcker, film, tv och musik i vidare bemärkelse

Inläggav Sheriffen » sön 11 nov 2007, 14:42

Fast nu har jag lustigt nog hittat följande om Bob Dylan, sagt av David Sinclair:

"How is it possible to play the harmonica professionally for thirty years without showing any sign of improvement?"

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav pinkunicorn » sön 11 nov 2007, 17:59

Han tjänar antagligen tillräckligt på sin nuvarande kompetensnivå för att inte tycka att det ska vara motiverat med lektioner.
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Inläggav Sheriffen » ons 12 mar 2008, 20:38

Sheriffen
BNF

Inläggav john-henri » ons 12 mar 2008, 22:39

Kul. Bara tjugo år efter.

http://www.rockhall.com/inductee/bob-dylan

Fast som du vet har min beundran för Cohen – till skillnad från somligas – vid det här laget fyrtio år på nacken.

John-Henri
Prenumerera på Nova science fiction. 4 nr för 275 kr. Postgiro 52 80 97-9, Gafiac. Om du tycker att det ska finnas sf på svenska också!
john-henri
BNF

Inläggav Sheriffen » tor 13 mar 2008, 00:57

Fast jag klockar ändå in på tjugo år, slår det mig med viss häpnad.

Och då ska man ju minnas att jag dessutom är evigt ung, så jag kommer förstås aldrig att kunna medge de fyrtio åren när det blir dags.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav john-henri » ons 26 mar 2008, 00:20

Bara apropå, för dem som råkar vara i riket i sommar --

http://www.ticnet.se/html/artist.htmI?l ... nard+Cohen

John-Henri
Prenumerera på Nova science fiction. 4 nr för 275 kr. Postgiro 52 80 97-9, Gafiac. Om du tycker att det ska finnas sf på svenska också!
john-henri
BNF

Inläggav Sheriffen » mån 31 mar 2008, 04:21

Jag är helt slagen.

Äntligen.

Jag trodde aldrig det skulle ske.

Jag kommer faktiskt att få se och höra honom.

Livs levande.

Årtiondets evenemang.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav john-henri » mån 31 mar 2008, 21:33

Ja, visst är det kul.

Ska bli intressant att jämföra honom nu med hur han var de tidigare gånger jag sett honom, senast om jag minns rätt på konserthuset i Stockholm 1985. Tiden går.

John-Henri
john-henri
BNF

Inläggav Sheriffen » tis 01 apr 2008, 00:04

Men hur fan gör man för att beställa biljett?!!!!!!

Tala om det för mig jävligt snabbt, för i går när jag kom från London tänkte jag att ok, det är säkert bråttom, men jag hinner till i morgon. Fast jag begriper alltså inte ett jävla dugg av deras hemsida, så följande gäller:

1) Den som svarar ska förklara för en nätt och jämnt läskunnig sjuåring hur man gör för att få bästa möjliga biljett till Leonard Cohen.

2) Priset är helt - jag upprepar *helt* - ointressant. Det enda som gäller är bästa möjliga biljett.

3) Förklara steg för steg. Som om sjuåringen vore osedvanligt debil.

4) Förklara NU!

5) DETTA ÄR LEONARD COHEN! *THE* MAN!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav jophan » tis 01 apr 2008, 07:13

Jag får det inte heller att fungera. Antingen är något trasigt, biljetterna slut, eller så har de inte släppts än. Risken är väl att de redan är slut, 795 platser lär gå åt ganska snabbt om det handlar om Leonard Cohen. Men det är ett användarovänligt meddelande i så fall.

Notera emellertid att det inte finns några "bästa platser" att boka, det handlar om en gräsmatta i en slottspark.

Hmm, enligt http://www.kulturbolaget.se/?section=ca ... d=513#513; har biljetterna släppts men inte sålt slut. Någon annan som får det att fungera, eller får ni också meddelandet "null" när ni försöker?
Senast redigerad av jophan tis 01 apr 2008, 09:26, redigerad totalt 1 gång.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Johan » tis 01 apr 2008, 07:20

Var får ni problem? Jag har inte fortsatt hela vägen, eftersom jag inte är intresserad av att köpa någon biljett, men jag kommer så långt att jag kan välja betalningssätt utan krångel.
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Inläggav jophan » tis 01 apr 2008, 09:25

När jag klickade på Sök biljetter. Fast nu fungerar det, så det måste ha varit tillfälligt.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sheriffen » tis 01 apr 2008, 20:45

Ok, jag får nog fråga igen.

Vad betyder välj prisklass där det bara finns en kvadrat att fylla i? Vad ska jag skriva i den kvadraten? Ska jag skriva 5.000:- eftersom det är vad jag är beredd att betala? Har de så dyra biljetter?

Vad betyder spridda platser? Vad är det för slags platser? Ska jag kryssa i den rutan eller inte?

När jag trycker på "Sök biljetter" kommer jag någonstans där de vill ha ett lösenord av mig. Jag vet inte vad det är för lösenord. Vet någon annan det?

Nota bene: jag förstår INGENTING av den här hemsidan!

Kan någon förklara för en ovanligt debil sjuåring som är nätt och jämnt läskunnig?

Stort tack i så fall!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Johan » tis 01 apr 2008, 20:57

Den kvadraten har ingenting med prisläge att göra (det finns bara ett prisläge). Det är antalet biljetter (se st. precis efter). Du vill inte ha femtusen biljetter, så jag föreslår att du skriver antalet biljetter du vill ha. Spridda platser är bara aktuellt om det finns sittplatser, du är flera och man vill sitta tillsammans (aktuellt om man till exempel beställer biljetter till operan snarare än till en gräsmatta). Det finns inga numrerade platser här. Den är irrelevant. Det du behöver göra på den sidan är att skriva antalet biljetter du vill ha och klicka dig vidare.

På nästa sida ser du Har du inget konto? Skapa konto upp mot det högra hörnet. Om du inte har något konto skapar du ett där.
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Inläggav Sheriffen » ons 02 apr 2008, 17:48

Tack för ditt svar, som jag dock besynnerligt nog inte fick någon markering på när jag var inne på forumet och tittade. Jag lyckades alltså lista ut ovanstående själv och har nu en biljett, men kan samtidigt nämna för andra som eventuellt vill gå och ännu inte köpt biljett att Johans handledning ovan är utmärkt. Den där hemsidan är förvirrande i alla fall för oss som är datorpuckon. (Lägg förresten märke till att när man klickar sig fram längs hemsidan så står siffran "795" växelvis för antal biljetter och biljettpriset, men biljettpriset är i själva verket 895 får man reda på när man har betalt.)

Hur som helst så ses vi där i så fall, John-Henri.

Det ska bli förunderligt att få se och höra Leonard Cohen livs levande. Jag trodde aldrig att det skulle ske. Jag var helt övertygad - och han också, för övrigt - om att han helt slutat ge konserter. Och att han även om han gav några hur som helst inte skulle komma till Sverige.

Det här ser jag verkligen fram emot.

Och Leonard Cohen är, som de som hört hans produktion alltsedan "I'm Your Man" vet, i dag bättre än någonsin. Många artister stelnar och förtvinar konstnärligt efter lång tids utövande, medan andra likt årgångsviner mognar och blommar ut ännu mer ju längre tiden går. Leonard Cohen hamnar absolut solklart i det senare facket.

I början av sin karriär var han en utmärkt singer/songwriter. Nu är han genrens största geni någonsin.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

FöregåendeNästa

Återgå till Kulturkvarten