Vilken musik är din favoritmusik?

Om böcker, film, tv och musik i vidare bemärkelse

Inläggav Johan » fre 10 apr 2009, 02:21

En stor del av den musik jag lyssnar på är väl mer eller mindre obskyr, men det är nästan roligast att upptäcka att någon artist som funnits i utkanten av ens medvetande i en evighet men som man aldrig riktigt lyssnat på visar sig vara bra. Just nu upptäcker jag Dolly Parton. Jag tycker väldigt mycket om musiker som är duktiga på att berätta en historia.
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Inläggav Sheriffen » fre 10 apr 2009, 02:42

Johan skrev:En stor del av den musik jag lyssnar på är väl mer eller mindre obskyr, men det är nästan roligast att upptäcka att någon artist som funnits i utkanten av ens medvetande i en evighet men som man aldrig riktigt lyssnat på visar sig vara bra. Just nu upptäcker jag Dolly Parton. Jag tycker väldigt mycket om musiker som är duktiga på att berätta en historia.

En annan sak som inte ska glömmas bort när det gäller Dolly Parton är att hon har en jävla pipa! Hon kan verkligen sjunga. Dolly Parton tillhör ju den grupp artister som det ofta görs löje av - några andra är Michael Bolton, Tom Jones, Carola Häggkvist, Britney Spears - men det lustiga är att nästan alla sådana artister (och avgjort de uppräknade) har väldigt bra sångröster. (Jag menar, lyssna på Tom Jones. Karlen är en av populärmusikens bästa sångare, men har tyvärr hamnat i campfacket eftersom han efter en evighetslång karriär har många äldre kvinnor bland sina fans - som om det skulle vara skämmigt, liksom!)

Hur som helst, Dolly Parton är klart värd att lyssna på. Jag är ingen hängiven fan, men respekterar hennes sångröst och låtskrivarkapacitet. Favoritlåt med henne: Jolene. Lysande sak.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Föregående

Återgå till Kulturkvarten