Pink Floyd - The Wall (1982 - filmen)

Om böcker, film, tv och musik i vidare bemärkelse

Pink Floyd - The Wall (1982 - filmen)

Inläggav Henke » fre 31 aug 2007, 17:34

visas i natt med start klockan 00.00 på svt 1.
Henrick Pålsson

Det som är nyttigt för andra är inte nyttigt för mig och det som är nyttigt för mig är inte nyttigt för andra..

Jag ska skänka min kropp till Science Fiction (Lemmy Motörhead)
Henke
Fan

Inläggav Dr Strålpistol » lör 01 sep 2007, 22:14

Lysande, tackar för tipset!!
LvL/Dr Strlpstl
Dr Strålpistol
LoC-skribent

Inläggav Henke » sön 02 sep 2007, 10:20

Det tycker jag med, undra bara varför man inte har sett filmen innan, den är ju dock från 1982? Men bra är den. Världens längsta rockmusikvideo!
Henrick Pålsson

Det som är nyttigt för andra är inte nyttigt för mig och det som är nyttigt för mig är inte nyttigt för andra..

Jag ska skänka min kropp till Science Fiction (Lemmy Motörhead)
Henke
Fan

Inläggav pinkunicorn » mån 03 sep 2007, 12:18

Jag reflekterade över att jag gärna skulle se om den häromdagen, men jag missade både i TV-tablån och här att den skulle sändas. Bah!
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Inläggav jophan » mån 03 sep 2007, 12:35

Jag rekommenderar http://tvguide.swedb.se/ där man kan fylla i vilka kanaler man har och ange nyckelord för vad man är intresserad av, och sedan få kanalbevakning hem i brevlådan varje dag. Själva nyckelordssökningen är korkad som en åsna, men bara man tar hänsyn till det funkar det bra.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Dr Strålpistol » mån 03 sep 2007, 21:36

Då vill jag tipsa om en annan lysande produkt. Topfield boxer: Ange dina sökord, så spelar den automatiskt in alla program som innehåller detta sökord i antingen titel eller beskrivning.

Dessutom: Två tuners: Du kan spela in samtidigt på två kanaler, och titta på en tredje (om de går på samma mux som en av de du spelar in). Samt: Kan exportera - eller importera - filmer med bra kvalitet (MPEG2-TS) till/från datorn via USB2.

Ja, sen jag skaffade en sådan, har mitt tv-tittande helt förändrats. Nu kollar jag varannan eller var tredje dag bara. Jag har ca 90 olika sökord, och burken spelar in ett 10-15-tal program på en dag, varav jag plockar ut ett par stycken, skummar snabbt igenom ett par, och resten kastar jag eller arkiverar för senare tittande. Reklam kan man hoppa över lätt som en plätt.

Missar aldrig ett F1-program, vare sig dokumentär, träning eller race, oavsett kanal eller tid. Det bara finns där när man är sugen på att kolla.
LvL/Dr Strlpstl
Dr Strålpistol
LoC-skribent

Inläggav jophan » tis 04 sep 2007, 08:18

Det låter ju bra, men då måste jag skaffa en dvd-spelare med hårddisk. Och det låter som en dyr investering för mig som tittar på TV ungefär en gång i månaden.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav pinkunicorn » tis 04 sep 2007, 13:47

Jag skulle vilja ha något slags pryl som kan

- Fungera som en hårddiskvideo (vilket jag iofs redan har en).

- Skicka inspelade filer till en dator (via nätverk).

- Ta emot filer via nätverk från en dator och spela upp på TVn. Helst ska den även kunna bläddra bland filer som ligger på datorn. Jag vill alltså inte behöva gå till datorn för att välja vilken film jag vill titta på.

Jag antar att det går att få tag i en sådan pryl, men eftersom vår nuvarande "video" fungerar så är behovet inte så akut. Jag lyckades inte hitta någon under det tidsfönster som stod till buds när de analoga sändningarna skulle sluta och jag var tvungen att köpa en digitalbox (inklusive inspelning).
Hans Persson

pinkunicorn
Site Admin

Inläggav Dr Strålpistol » ons 05 sep 2007, 20:05

Låter som om du vill ha en HTPC. Finns massor, bara att googla lite på HTPC.
LvL/Dr Strlpstl
Dr Strålpistol
LoC-skribent

Inläggav tompe » tor 06 sep 2007, 13:54

Jag tror inte Hans vill ha en PC med en installation man måste supporta.

En Archos 604 som jag har klarar det Hans vill göra. Snart kommer Archos 605 som kanske är ett bättre alternativ. Annars var det ont om prylar som uppfyller kraven då jag kollade sist. Det finns en Kiss-burk som uppfyller de flesta eller alla kraven men jag hittade inget annat alternativ.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav jophan » tor 06 sep 2007, 14:52

tompe skrev:Det finns en Kiss-burk

Heter det inte potta på svenska?
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav pinkunicorn » tor 06 sep 2007, 15:02

Jag skulle säkert kunna göra det jag vill (och lite till) med MythTV eller motsvarande, men som Tommy säger så slipper jag helst att meka ihop något själv om jag kan slippa. Sånt där ska bara fungera.

Att en Archos skulle kunna vara rätt har jag inte reflekterat över. Det ska jag undersöka.
Hans Persson

pinkunicorn
Site Admin

Inläggav tompe » tor 06 sep 2007, 15:16

Vänta på nya generationen Archos. Min 604 stödjer ej programlistor. Man får programmera manuellt vad man vill spela in. Den stödjer ej heller youtube.

Kiss-modellen jag tänkte på är DP-600 eller DP-1600. Har diskuterats i Lyskom i något möte och tror Åstrand har en.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Återgå till Kulturkvarten