Lone Wolf återuppstår

Om sf- och fantasyinspirerad musik, konst, spel osv.

Lone Wolf återuppstår

Inläggav Martin Andersson » ons 06 dec 2006, 09:49

Enligt en tråd i diskussionsforumet hos Mongoose Publishing www.mongoosepublishing.com ska den gamla fina soloäventyrsserien Lone Wolf (utgiven i Sverige som Ensamma vargen) återupplivas. Joe Dever ska bearbeta de gamla böckerna för att öka spelbarheten, och han ska även skriva färdigt de sista böckerna i serien (29-32) som aldrig blev utgivna. Dessutom kommer det lite annat smått och gott, bl. a. en ny variant av rollspelet.

Medan man väntar finns hela World of Lone Wolf-serien (1-4) samt själva Lone Wolf vol. 1-17 att ladda ner -- helt lagligt -- från www.projectaon.org .
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos
Martin Andersson
Letterhack

Inläggav Cesse » ons 01 aug 2007, 15:44

En riktigt trevlig nyhet som jag har hoppats på under en längre tid. Kul att den nu till synes blir verklighet.
Cesse

Re: Lone Wolf återuppstår

Inläggav jophan » ons 01 aug 2007, 19:11

Martin Andersson skrev:Medan man väntar finns hela World of Lone Wolf-serien (1-4) samt själva Lone Wolf vol. 1-17 att ladda ner -- helt lagligt -- från www.projectaon.org .

Gaah! Inte minska värdet på mina Ensamma Vargen ute i garaget! ;)
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Re: Lone Wolf återuppstår

Inläggav Martin Andersson » ons 01 aug 2007, 20:20

jophan skrev:
Martin Andersson skrev:Medan man väntar finns hela World of Lone Wolf-serien (1-4) samt själva Lone Wolf vol. 1-17 att ladda ner -- helt lagligt -- från www.projectaon.org .

Gaah! Inte minska värdet på mina Ensamma Vargen ute i garaget! ;)

Äsch, inte då! Jag har laddat ner alla hittills tillgängliga böcker, vilket inkluderar flera som jag inte äger i bokform, och inte orkat spela igenom dem. Att sitta ovh klicka sig runt på datorn är inte lika tillfredsställande som att bläddra i boken. Så värdet på böckerna kommer nog inte att minska... så mycket.

Samlarutgåvan av den första LW-boken släpps för övrigt nu i juli; den ordinarie utgåvan kommer i september (ta i trä).
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos
Martin Andersson
Letterhack

Inläggav Cesse » fre 03 aug 2007, 14:24

Jag ska prova att spela via nätet en gång för att se hur det känns. Jag ska inte döma ut det hel men jag får en känsla av att Lone Wolf ska spelas på det hederliga sättet genom bokform. :)
Cesse

Inläggav Erik » lör 11 aug 2007, 06:58

En fördel med den elektroniska varianten är att pappret inte förstörs av att man skriver, suddar, skriver, suddar hitpoints och liknande om man gör ett character sheet i Excel eller liknande.

Om man sedan även har tveksam moral, som t.ex. jag i detta fall, att man vill kunna gå tillbaka om man gör ett fel val och dör, så blir det lätt med webbläsarens Forward och Back knappar.
Det är skillnad på skit och pannkaka.
Erik
WAHF

Inläggav Rymd-Olov » mån 13 aug 2007, 10:39

Andra spelböcker än EV går att hitta här (på engelska):

http://www.the-underdogs.info/gamebook.php

Sidan är långsam, men det kan det vara värt. Bl a finns här alla de tidsresespäckade Falkenböckerna och Joe Devers andra serie böcker, den Mad Max-liknande serien Freeway warrior. För att inte tala om serier (alltså sådana med pratbubblor, etc) från 2000AD med bl a Slaine!

Mycket nöje.
/Olov L

Blogg av det bredare slaget där temat är sf, fantasy och skräck: http://drommarnasberg.wordpress.com
Rymd-Olov
Letterhack

Inläggav Rymd-Olov » mån 13 aug 2007, 10:42

Observera, förresten att sidan har en synnerligen sträng regel som lyder "Endast två nedladdningar i taget!".

Anse dig varnad. :)
/Olov L

Blogg av det bredare slaget där temat är sf, fantasy och skräck: http://drommarnasberg.wordpress.com
Rymd-Olov
Letterhack

Inläggav Cesse » tis 14 aug 2007, 14:56

Det kan vara värt att ta en närmare titt på. Tack för tipset. :)
Cesse

Återgå till Övriga medier