DC Comics ger bort #1 av Transmetropolitan gratis

Om sf- och fantasyinspirerad musik, konst, spel osv.

DC Comics ger bort #1 av Transmetropolitan gratis

Inläggav jophan » tor 16 nov 2006, 17:29

Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav tompe » tor 16 nov 2006, 17:39

Var det inte du som tyckte man skulle nämna något om saker man tipsade om eller sa sig ha läst?

I vilket fall som helst är Transmetropolitan en väldigt bra serie. Resten av numrena går säkert att hitta på nätet...
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav jophan » tor 16 nov 2006, 17:41

tompe skrev:Var det inte du som tyckte man skulle nämna något om saker man tipsade om eller sa sig ha läst?

Lite svårt om man inte har läst det och har något att säga om det. Jag fick bara syn på det och tänkte att det säkert intresserar någon här. Jag ska skriva ut den och läsa den...
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Johan_L » tor 16 nov 2006, 17:43

Jag har alla i lösnummer, och tycker att det är en strålande serie (finns även i albumform).

Tolerans för grovt våld och fekaliehumor (inte helt sällan samtidigt) är dock att rekommendera.
Johan Lundström

They who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
—Edgar Allan Poe, ”Eleanora”
Johan_L
Fan

Inläggav tompe » tor 16 nov 2006, 17:49

Johan_L skrev:Jag har alla i lösnummer, och tycker att det är en strålande serie (finns även i albumform).

Arghh, TMI :-) Jag behövde inte veta att den fanns i albumform. Nu måste jag ju köpa den. Har läst den i lösnummer som jag lånade av en kompis. Stross nya bok lär väl komma snart så dags för en beställning tror jag.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav nicklas » tor 16 nov 2006, 19:16

tompe skrev:Arghh, TMI :-) Jag behövde inte veta att den fanns i albumform. Nu måste jag ju köpa den. Har läst den i lösnummer som jag lånade av en kompis. Stross nya bok lär väl komma snart så dags för en beställning tror jag.

Fördelen med att du får veta det nu är att alla tio albumen faktiskt finns ute och du slipper vänta i månader mellan de sista samlingarna.
nicklas
LoC-skribent

Inläggav Johan_L » lör 18 nov 2006, 01:04

När det gäller SF och Warren Ellis kan även varmt rekommenderas Ministry of Space - en "what if" där Storbritannien vinner rymdkapplöpningen, tre nummer som finns samalde i ett tunt album.

Orbiter och Ocean är också Warren Ellis-SF, men inte alls lika bra.
Johan Lundström

They who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
—Edgar Allan Poe, ”Eleanora”
Johan_L
Fan

Inläggav Johan » mån 20 nov 2006, 06:35

Nämnas kan ju att det inte bara är Transmetropolitan utan en lång rad serier. Jag som knappt läst serier över huvud taget har inte ens hört talas om de flesta, men det beror nog mer på mig än på serierna. Sandman är i och för sig bra. Förstås.
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Inläggav Johan » mån 20 nov 2006, 08:53

Fast när jag kikar närmare på den så hinner den inte bli sådär rasande intressant där alldeles i början. Det som verkligen gör serien bra ligger något senare. Ah, well.
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Inläggav nicklas » mån 20 nov 2006, 15:41

Johan skrev:Nämnas kan ju att det inte bara är Transmetropolitan utan en lång rad serier. Jag som knappt läst serier över huvud taget har inte ens hört talas om de flesta, men det beror nog mer på mig än på serierna. Sandman är i och för sig bra. Förstås.

Losers är en av de bästa actionfilmerna i litterär form, men ska man bara välja något på den sidan så är det DMZ. Utan att tveka speciellt mycket kan jag nog utnämna den till något av det viktigaste serierna som publicerats.

Annars är Doom Patrol rätt kul, men det är å andra sidan allt Gran Morrison skrivit så...
nicklas
LoC-skribent

Återgå till Övriga medier