Alcocon 3

Inläggav jophan » tis 24 mar 2009, 14:01

pinkunicorn skrev:Stämmer det att det inte finns något boende inom promenadavstånd från lokalen, eller är det bara jag och eniro.se som inte kommer överens?

Det närmaste jag hittade låg ca 30 min bort till fots, men det kan ju tänkas att Eniro inte har med allt.

Däremot är det utmärkta kollektivförbindelser från platsen, till väldigt sent, så titta på boende längs spårvagnslinjerna istället...

För mig blev det Hotel Novotel. 550 kr/natt i enkelrum med sån där CoopMedmera-rabattkupong.
Senast redigerad av jophan ons 25 mar 2009, 09:33, redigerad totalt 1 gång.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav J-h:n » tis 24 mar 2009, 19:49

jophan skrev:För mig blev det Hotel Novotel. 550 kr/natt i enkelrum med sån där CoopMedmera-rabattkupong.

Grattis! Då kan du gå ner i baren och hälsa på Tom Bensons spöke. Där hade han sin ateljé i många år.
J-h:n
J-h:n
Letterhack

Inläggav jophan » ons 25 mar 2009, 09:33

J-h:n skrev:
jophan skrev:För mig blev det Hotel Novotel. 550 kr/natt i enkelrum med sån där CoopMedmera-rabattkupong.

Grattis! Då kan du gå ner i baren och hälsa på Tom Bensons spöke. Där hade han sin ateljé i många år.

Å, det ska jag definitivt göra. Jag är säker på att han hänger där.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav centerwall » ons 25 mar 2009, 10:17

jophan skrev:
pinkunicorn skrev:Stämmer det att det inte finns något boende inom promenadavstånd från lokalen, eller är det bara jag och eniro.se som inte kommer överens?

Det närmaste jag hittade låg ca 30 min bort till fots, men det kan ju tänkas att Eniro inte har med allt.

Blir lite nyfiken: vilket hotell/vandrarhem tänker du på?

Annars är det som jophan säger väldigt bra kommunikationer med spårvagnen.

Vilket fall som helst är det kul att ni kommer. Vi håller just nu på att lägga sista handen vid programmet!
centerwall
Letterhack

Inläggav tompe » fre 27 mar 2009, 00:30

Jag tänkte komma också. Ska försöka komma ihåg att betala i helgen.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav Johan » fre 27 mar 2009, 13:36

Nu har jag bokat resa och boende! Billiga tågresor ner var det ont om vid det här laget

Betyder det att det inte blir något Alvarantikvariat, förresten?
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Inläggav jophan » fre 27 mar 2009, 14:18

Johan skrev:
Nu har jag bokat resa och boende! Billiga tågresor ner var det ont om vid det här laget

Betyder det att det inte blir något Alvarantikvariat, förresten?

Det betyder det. Ingen av de vanliga misstänkta tänker åka bil (om de alls åker), och några andra svar fick jag inte.

Men jag lurar på att uppdatera säljlistorna och ta upp beställningar att ta med, i alla fall upp till 15 kg-gränsen. Men det är ju inte samma sak. (Om jag alls orkar bry mig om det.)
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Johan » fre 27 mar 2009, 14:23

Nej, poängen är ju inte att kunna få tag på en viss bok, det är ju nöjet i att leta och bokbordet som samlingsplats. Men det kan rimligtvis vara skönt att slippa vara bunden där då och då också.
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Inläggav Sheriffen » fre 27 mar 2009, 14:31

Johan skrev:Nej, poängen är ju inte att kunna få tag på en viss bok, det är ju nöjet i att leta och bokbordet som samlingsplats. Men det kan rimligtvis vara skönt att slippa vara bunden där då och då också.

Det finns ett bra alternativ.

Gör som jag.

Byt ut boken mot baren.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Johan » fre 27 mar 2009, 14:40

Det har någon gång då och då hänt att jag har tagit mig en öl i baren på en kongress, kanske rentav slagit mig ned och samtalat en smula med folk, så jag är inte någon fullständig främling inför konceptet. Jag har till och med lyckats vara social på kongresser utan bokbord förr. Men jag tycker att det är kul att rekommendera böcker, diskutera böcker och att gemensamt förfasas över vad som egentligen kan ges ut, sådär som det lätt blir när man står och gräver i högarna bredvid varandra, eller när man står bakom bokbordet och någon annan gräver, så jag uppskattar att vi på många svenska kongresser har möjlighet att göra det också.
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Inläggav Svensson » fre 27 mar 2009, 14:45

Johan skrev:Det har någon gång då och då hänt att jag har tagit mig en öl i baren på en kongress, kanske rentav slagit mig ned och samtalat en smula med folk, så jag är inte någon fullständig främling inför konceptet. Jag har till och med lyckats vara social på kongresser utan bokbord förr. Men jag tycker att det är kul att rekommendera böcker, diskutera böcker och att gemensamt förfasas över vad som egentligen kan ges ut, sådär som det lätt blir när man står och gräver i högarna bredvid varandra, eller när man står bakom bokbordet och någon annan gräver, så jag uppskattar att vi på många svenska kongresser har möjlighet att göra det också.

Jag instämmer till fullo, (Alvar)bokbordet på Kontext var för sin del himla kul att botanisera i. Undertecknad som av vissa digestiva skäl slutat dricka öl, jag föredrar boken framför baren! Utan att för den skull försmå barens SOSSIAAALA sida; där kan man ju också kursa sina egna böcker, försåtligt dra igång säljsnacket med barbesökare osv.

Jag kommer dock inte på Alcocon. Men kanske min bok gör!
Svensson
Trufan

Inläggav jPeMelin » mån 30 mar 2009, 19:31

jophan skrev:Men jag lurar på att uppdatera säljlistorna och ta upp beställningar att ta med, i alla fall upp till 15 kg-gränsen. Men det är ju inte samma sak. (Om jag alls orkar bry mig om det.)

Det är inte inplanerat något bokförsäljning på Alcocon3.
Det kommer att bli av en NOFF-auktion på donerade föremål.

Vi kommer också att ha ett öppet bokbytarbord som i praktiken kan fungera för privatförsäljning ifall någon tagit med objekt till auktionering för egen inkomst. Där kan man lägga sina listor, kort, flygare och eventuellt själva objekten om man vill sälja något.
....................................................................
hemsida: http://web.comhem.se/~u31634993/
musiksida: http://www.last.fm/user/jPeMelin/
Alcocon3 - 24-26 april 2009: http://clubcosmos.net/alcocon3
jPeMelin
Fan

Inläggav pinkunicorn » tis 31 mar 2009, 13:59

jPeMelin skrev:Det kommer att bli av en NOFF-auktion på donerade föremål.

Jag har en liten trave saker på golvet i arbetsrummet som jag kommer att ta med till auktionen. Traven då, inte golvet.
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Inläggav Sheriffen » tis 31 mar 2009, 14:05

pinkunicorn skrev:
jPeMelin skrev:Det kommer att bli av en NOFF-auktion på donerade föremål.

Jag har en liten trave saker på golvet i arbetsrummet som jag kommer att ta med till auktionen. Traven då, inte golvet.

Jag kommer nog och då håller jag gärna auktionen. Fixar det med Jonas i så fall. Och Hans, ditt golv säljer jag antingen du tar med det eller inte.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav pinkunicorn » tis 31 mar 2009, 14:06

Sheriffen skrev:Jag kommer nog och då håller jag gärna auktionen. Fixar det med Jonas i så fall. Och Hans, ditt golv säljer jag antingen du tar med det eller inte.

Det är lugnt. Jag tar med kameran!
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

FöregåendeNästa

Återgå till Kongresser