Alcocon 3

Inläggav pinkunicorn » tis 31 mar 2009, 14:13

Note to self: skriv ut väl valda bilder innan kongressen och ta med.
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Inläggav centerwall » tis 31 mar 2009, 20:57

Sheriffen skrev:

Jag kommer nog och då håller jag gärna auktionen. Fixar det med Jonas i så fall.

Yes! :-D

Kommer ni förresten ihåg vad jag gav för p-boten från Finland? Den ska ju säljas vidare och kommer att förses med en förklarande text (inklusive vad den såldes för sist) på baksidan. Köp den nu - snart kommer den att bli en riktig dyrgrip!
Senast redigerad av centerwall ons 01 apr 2009, 22:41, redigerad totalt 1 gång.
centerwall
Letterhack

Inläggav tompe » ons 01 apr 2009, 18:41

Nu har jag bokat in mig och Michael Pargman på Scandic Crown som ligger nära Centralstationen och hoppas att hotellet ligger bra till relativt spårvagnshållplatser som går direkt till kongressen...
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav Johan » ons 01 apr 2009, 20:07

Nu var det ett par år sedan jag pluggade i Göteborg, så någon annan får gärna rätta mig, men jag tror ni har några minuters (fem?) promenad till närmaste spårvagn som går direkt till Axel Dahlströms Torg.
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Inläggav centerwall » ons 01 apr 2009, 22:40

Johan har helt rätt. Ni har dessutom tre vagnar att välja mellan (1, 2 och 7). Och nattvagnen går hela vägen (ibland är nattrafiken lite bökig och man måste byta).
centerwall
Letterhack

Program och schema på webbsidan

Inläggav jPeMelin » fre 17 apr 2009, 10:36

På Alcoconwebben finns nu program, schema och panelpunkterna presenterade.

http://clubcosmos.net/Alcocon3/index.html

Kom ihåg att vi gärna vill ha föranmälningar på alla som funderar på att komma så vår medlemslista ser snygg ut vid eventuell kritik för ölserverandet.

E-posta oss en föranmälan till alcocon3@gmail.com med ditt namn och din ålder, både för alkoholserveringens skull (>18) och ifall du kommer in för ungdomsmedlemskap (<26).
....................................................................
hemsida: http://web.comhem.se/~u31634993/
musiksida: http://www.last.fm/user/jPeMelin/
Alcocon3 - 24-26 april 2009: http://clubcosmos.net/alcocon3
jPeMelin
Fan

Inläggav jophan » lör 18 apr 2009, 10:40

En diskussion om Ray-Bans förträffliga solglasögon flyttades till http://fandom.se/forum/viewtopic.php?p=11994
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav tompe » lör 18 apr 2009, 19:34

Efter att ha sparat som favoriter viktiga ställen i google maps i min telefon ser jag att om man går av spårvagnen vid Haket så kan man starta ölrundan där för att gå vidare till Rover och sedan Bishops Arms följt av nästa Bishops Arms så har man nästan gått en rak linje till mitt hotel. Är man riktigt ambitiös kan man ta an avstickare till 3 små rum också...
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav centerwall » mån 20 apr 2009, 10:53

tompe skrev:Efter att ha sparat som favoriter viktiga ställen i google maps i min telefon ser jag att om man går av spårvagnen vid Haket så kan man starta ölrundan där för att gå vidare till Rover och sedan Bishops Arms följt av nästa Bishops Arms så har man nästan gått en rak linje till mitt hotel. Är man riktigt ambitiös kan man ta an avstickare till 3 små rum också...

Eller varför inte en avstickare till Delerium Tremens? Stället som skryter med att de har över 2000 ölsorter...
centerwall
Letterhack

Inläggav centerwall » mån 20 apr 2009, 10:54

Lite info om banketten:

Club Cosmos står för bankettarrangemanget på Alcocon3, och som den relaxcon det är låter vi maten levereras till oss. Det blir thaimat och det kommer att finnas alternativ för vegetarianer och nötallergiker som får förse sig först från dessa alternativ. Därefter råder buffé på de vanligare alternativen biff, kyckling, fläsk och vad som återstår av räkorna och det vegetariska alternativet.

Buffén kostar 120 kronor - anmälan och betalning görs på plats, lämpligast vid ankomst till kongressen. Efterrätt och läsk/bubbelvatten ingår i middagen. Baren är _givetvis_ öppen för dem som vill ha öl eller vin.

Frågor om banketten besvaras på e-post Alcocon3@gmail.com.

Under banketten håller hedersgästen tal och kommittén delar ut Tentakelpriset.
centerwall
Letterhack

Inläggav centerwall » tor 23 apr 2009, 11:06

Till alla Alcoconbesökare:

I stadsdelen Högsbo, där Alcocon3 kommer att äga rum, kan den som önskar beskåda tre grisar som arbetar hårt med att omvandla en bit gräs till odlingsbar jord. Grisarna håller till i närheten av Högsbo kyrka vid Bankogatan (där undertecknad förövrigt har bott).

Att titta på grisar är kanske inte är det mest intressanta man kan göra i Göteborg i helgen (jag menar, det pågår ju en sf-kongress också), men det kan vara ett tips för er som anländer lite tidigt och inte tycker att det är tillräckligt underhållande att studera kongresskommitténs ansträgningar.
centerwall
Letterhack

Inläggav jophan » tor 23 apr 2009, 12:13

I lumpen blev jag ombedd av en kapten att bege mig ner i gresagropen, kanske får jag nu en möjlighet att omsätta detta i praktiken.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Johan » lör 25 apr 2009, 01:28

Första dagen över. Trevlig kongress. Inte fullt lika kaotisk som de senaste årens Göteborgskongresser, å andra sidan saknar jag den mysigare baren i Studenternas hus.
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Inläggav tompe » lör 25 apr 2009, 11:50

Ja, en trevlig kongress än så länge. Panel om västkustsfandom slutade just och om 10 minuter visar Lars-Olov diabilder.

Lite svårt att hitta till kongressen om man hade glömt att kolla på bilderna på hemsidan. Skyltar från spärvagnshållplatsen är den bra sak...
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav john-henri » sön 26 apr 2009, 18:38

Bra arrangerat, riktigt god middag, många trevliga fans och på det hela taget en mycket njutbar kongress. Jag ber att få tacka och ber samtidigt arrangörerna att arrangera lite oftare.

John-Henri
Prenumerera på Nova science fiction. 4 nr för 275 kr. Postgiro 52 80 97-9, Gafiac. Om du tycker att det ska finnas sf på svenska också!
john-henri
BNF

FöregåendeNästa

Återgå till Kongresser