Finncon 2009, Helsingfors

Inläggav jukkahoo » tor 16 jul 2009, 11:11

Det var ju efter Booktips och jag som ropade. Det här program skulle har varit en finskspråkigt diskussion mellan två fanforskarna, Irma Hirsjärvi och Katja Valaskivi. Både disputerade i år, Irma om finska sf-fandom och Katja om finska anime-fandom. Tyvärr, Katja kunde inte komma och vi hade ett problem.

Lycligtvis, Parris McBride (GRRM's bättre halv) hade frivilligt frågat om hon kan vara med programmet: "...since I don't just want to be deadwood, but do things. Perhaps some fandom-related items?" Jag tänker att det var Sini Neuvonen som föreslåg på Söndag morgon att vi skulle ändra det som diskussion om finsk och amerikansk fandom.

Det var roligt att se dig alla som var där! Jag var *lite* upptagen, men jag tänker att träffade det flesta av svenska fanser dom var med i Finncon i år.
jukkahoo

Inläggav tompe » tor 16 jul 2009, 15:53

jukkahoo skrev:Det var ju efter Booktips och jag som ropade. Det här program skulle har varit en finskspråkigt diskussion mellan två fanforskarna, Irma Hirsjärvi och Katja Valaskivi. Både disputerade i år, Irma om finska sf-fandom och Katja om finska anime-fandom. Tyvärr, Katja kunde inte komma och vi hade ett problem.

Aha. Hörde något om detta på de akademiska-2-timmarna (som märkligt nog blev bara en timme på Engelska trots vad som sades i det Engelska programmet).
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Kongressrapport Finncon

Inläggav BEM_Tomas » sön 06 sep 2009, 21:12

Kongressrapport finns nu på http://bugeyedmonsters.wordpress.com/

Tomas
BEM_Tomas
LoC-skribent

Föregående

Återgå till Kongresser