Aplakonen i Bredaryd, 12-14 juni

Aplakonen i Bredaryd, 12-14 juni

Inläggav kjn » tor 05 mar 2009, 20:33

Aplakonen närmar sig, och inte nog med att vi har en otroligt trevlig hedersgäst i Glenn Petersen, han kommer att vara alldeles nygift också!

Så passa på att ta tåget eller bilen till en ort som de flesta av er aldrig annars kommer att besöka, för en helg fylld av god mat och dryck och alldeles lagom med fans!

http://www.norensoversattningar.se/Aplakonen/
Senast redigerad av kjn sön 10 maj 2009, 21:39, redigerad totalt 1 gång.
kjn
LoC-skribent

Inläggav Henke » mån 04 maj 2009, 10:04

I natt betalade jag för Aplakonen (på en ort jag tidigare aldrig hört talas om) och det ska bli kul att åka på kongress nästa månad på ett Wärdshus som ser otroligt mysigt ut http://www.bredarydswardshus.se/ som dessutom brygger sitt eget öl och som vann årets whiskykrog 2006. Med Glenn som hedersgäst!! Nu ska jag bara boka tåget så är allt klart för en helg i Bredaryd..
Henrick Pålsson

Det som är nyttigt för andra är inte nyttigt för mig och det som är nyttigt för mig är inte nyttigt för andra..

Jag ska skänka min kropp till Science Fiction (Lemmy Motörhead)
Henke
Fan

Inläggav kjn » ons 06 maj 2009, 09:08

Välkommen till en trevlig helg!
kjn
LoC-skribent

Inläggav Eir » tis 12 maj 2009, 10:48

Jag kan tyvärr inte åka på Aplakon. Men, jag är uppvuxen i området, och vet att Bredaryds värdshus brukar vara bra :)
Nerds have more fun!
Eir
WAHF

Inläggav Henke » lör 16 maj 2009, 16:04

Ja, då har man fixat tågbiljetten, klockan 09:07 åker jag från Göteborg (lördag) på fredag ska man på fest, så man kommer att vara laddad på morgonen när tåget går..och så har jag nu även fått semester - betalade in hela beloppet innan jag visste att jag skulle få semester.
Henrick Pålsson

Det som är nyttigt för andra är inte nyttigt för mig och det som är nyttigt för mig är inte nyttigt för andra..

Henke
Fan

Inläggav tompe » fre 22 maj 2009, 12:02

Nu betalade jag pengar till Applakon för att anmäla mig (men jag glömde visst anmälningsavgiften :-).
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav centerwall » fre 29 maj 2009, 09:07

Ack, jag hade verkligen velat åka men av flera olika anledningar är det helt omöjligt. Initativet är lovvärt, så jag hoppas att det blir så lyckat att Applakon 2 inte kommer att kännas som en omöjlighet.
centerwall
Letterhack

Inläggav tompe » sön 14 jun 2009, 20:15

Jag la mina foton från Aplacon här:

http://egad.dyndns.org/gallery/view_alb ... placon2009

Jag tyckte kongressen var väldigt trevlig. En kongress med så mycket nya öl att välja på, väldigt trevlig och kunnig barpersonal och väldigt mysiga lokaler kan knappast bli annat än bra.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav Sheriffen » sön 14 jun 2009, 21:18

tompe skrev:Jag la mina foton från Aplacon här:

http://egad.dyndns.org/gallery/view_alb ... placon2009

Jag tyckte kongressen var väldigt trevlig. En kongress med så mycket nya öl att välja på, väldigt trevlig och kunnig barpersonal och väldigt mysiga lokaler kan knappast bli annat än bra.

Det ser mycket riktigt mycket trevligt ut. Att det blir en ny Aplakon 2011 tyder ju dessutom på att evenemanget var lyckat! Man vågar väl dessutom misstänka att eftersom den kongressen ska gå av stapeln i februari kommer det att vara solsken och tjugofem grader varmt, eftersom vintervädret verkar ha flyttat ned till juni nuförtiden och sommar vädret väl därför flyttat på sig det också.

Hur många deltagare hade kongressen?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav tompe » sön 14 jun 2009, 21:49

Vi blev 14 personer totalt (13 på fredagen och 14 lördag och söndag).
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav Henke » sön 28 jun 2009, 10:54

Jag insåg precis att jag inte har skrivit lite här, för jag var den 14:e personen som kom, på lördagen kom jag till Bredaryd, en något trött efter att jag hade varit på 40 års kalas på fredagen, att jag kom upp över huvud taget är ett under.

Men jag stod vi tågstationen klockan 08:45 och tåget gick 09:07 mot Värnamo, där jag skulle byta tåg för att ta mig till Bredaryd, men blev tvungen att stanna i värnamo i ca en timme - en mycket trött och desutom allergi påverkad fan gick för att kolla stan, en massa folk i rörelse, stanna till vid bolaget för att köpa två kalla öl, satte mig utanför, där fick jag sällskap av a-lagare - som berätta hela sin livshistoria för mig, vi tog sällskap till tåget, där han fortsatta att berätta sin historia, det vara bara att nicka och hålla med. Tills slut kom tåget och vi klev på - efter två stationer skulle jag av - man är tvungen att trycka på en stanna-knapp för att tåget ska stanna där.

Bara en sån sak!! Tills slut skulle jag av. Dom andra kongress-deltagarna skulle vara i närheten av stationen - bakom. Fast jag såg bara skog och åter skog. Så jag letade upp hotellet istället, vilket inte var så svårt, en skylt med hotell på och en under med bryggeri på - jag var på rätt väg, fick se en epa-traktor, vilket jag inte sett på år. Väl framme vid hotellet checkade jag in - la mig och somnade tills Karl-Johan knackade på dörren! Gick upp, ut mot baren, beställde en ljus öl, gick in där de andra fansen satt, hälsade och slog mig ner bredvid Glenn.

På lördagen var det bland annat middag, vilket Karl-Johan fick säga till mig igen, pågrund av för mycket av det goda natten innan plus allergi, men vilken middag vill jag lova, god öl och sedan whisky-provning (är dock inget större whisky-drickare) men det smakade och jag umgicks och drack lite mera öl och sedan var lördagen slut för min del.

Inte att rekommendera att gå på 40 års kalas innan en kongress och seda glömma sina allergi-tabletter hemma bredvid sängen, där man la dem för att inte glömma dem. Söndagen blev det Thai-mat och vatten. Och en evig väntan på buss och tåget mot Göteborg som tur skulle Glenn med fru med samma tåg som jag, så man hade sällskap under tiden. Så tack Karl-Johan, Therese och Ylva (som tyvärr inte var där) för en trevlig kongress (trots mitt något osociala beteende) i form med att sova....men till nästa aplacon.
Henrick Pålsson

Henke
Fan

Inläggav jPeMelin » fre 03 jul 2009, 15:38

Henke skrev:... något trött efter att jag hade varit på 40 års kalas på fredagen, att jag kom upp över huvud taget är ett under.

Särskrivningspolisen och Göteborgaren i mig kan bara inte passa upp ett sådant tillfälle! Men jag förstår att du var trött. Vilken sorts tidsmaskin hade du för att få in alla 40 åren på en fredag, och hur gammal är du nu? Ska du sälla dig till åldermännens bord på The Rover om två veckor nu? :)

/Jim
....................................................................
hemsida: http://web.comhem.se/~u31634993/
musiksida: http://www.last.fm/user/jPeMelin/
Alcocon3 - 24-26 april 2009: http://clubcosmos.net/alcocon3
jPeMelin
Fan

Kongressrapport från AplaCon

Inläggav BEM_Tomas » sön 06 sep 2009, 21:11

Kongressrapport finns nu på http://bugeyedmonsters.wordpress.com/

Tomas
BEM_Tomas
LoC-skribent

Återgå till Kongresser