av Henke » sön 28 jun 2009, 10:54
Jag insåg precis att jag inte har skrivit lite här, för jag var den 14:e personen som kom, på lördagen kom jag till Bredaryd, en något trött efter att jag hade varit på 40 års kalas på fredagen, att jag kom upp över huvud taget är ett under.
Men jag stod vi tågstationen klockan 08:45 och tåget gick 09:07 mot Värnamo, där jag skulle byta tåg för att ta mig till Bredaryd, men blev tvungen att stanna i värnamo i ca en timme - en mycket trött och desutom allergi påverkad fan gick för att kolla stan, en massa folk i rörelse, stanna till vid bolaget för att köpa två kalla öl, satte mig utanför, där fick jag sällskap av a-lagare - som berätta hela sin livshistoria för mig, vi tog sällskap till tåget, där han fortsatta att berätta sin historia, det vara bara att nicka och hålla med. Tills slut kom tåget och vi klev på - efter två stationer skulle jag av - man är tvungen att trycka på en stanna-knapp för att tåget ska stanna där.
Bara en sån sak!! Tills slut skulle jag av. Dom andra kongress-deltagarna skulle vara i närheten av stationen - bakom. Fast jag såg bara skog och åter skog. Så jag letade upp hotellet istället, vilket inte var så svårt, en skylt med hotell på och en under med bryggeri på - jag var på rätt väg, fick se en epa-traktor, vilket jag inte sett på år. Väl framme vid hotellet checkade jag in - la mig och somnade tills Karl-Johan knackade på dörren! Gick upp, ut mot baren, beställde en ljus öl, gick in där de andra fansen satt, hälsade och slog mig ner bredvid Glenn.
På lördagen var det bland annat middag, vilket Karl-Johan fick säga till mig igen, pågrund av för mycket av det goda natten innan plus allergi, men vilken middag vill jag lova, god öl och sedan whisky-provning (är dock inget större whisky-drickare) men det smakade och jag umgicks och drack lite mera öl och sedan var lördagen slut för min del.
Inte att rekommendera att gå på 40 års kalas innan en kongress och seda glömma sina allergi-tabletter hemma bredvid sängen, där man la dem för att inte glömma dem. Söndagen blev det Thai-mat och vatten. Och en evig väntan på buss och tåget mot Göteborg som tur skulle Glenn med fru med samma tåg som jag, så man hade sällskap under tiden. Så tack Karl-Johan, Therese och Ylva (som tyvärr inte var där) för en trevlig kongress (trots mitt något osociala beteende) i form med att sova....men till nästa aplacon.
Henrick Pålsson
Det som är nyttigt för andra är inte nyttigt för mig och det som är nyttigt för mig är inte nyttigt för andra..
Jag ska skänka min kropp till Science Fiction (Lemmy Motörhead)